Passa al contingut principal

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut.



La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes



Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida

Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma

Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica



Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma

El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall

Els alumnes de 2n C amb la seva tutora

Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits
A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar:

DISCURS GRADUACIÓ

Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos de batxiller. Aquell dia tothom veia molt lluny l’arribada fins al dia d’avui, un camí difícil. Han estat dos anys de conèixer nova gent, establir noves amistats, un intercanvi internacional i un gran viatge a Berlín, anys d'estudi intens i sofriment que acaben avui, amb la nostra graduació.
A partir d’avui molts dels nostres camins es separen: alguns anau a la UIB, alguns altres a Barcelona, Madrid, Granada... Però, així i tot, el record d’aquests dos cursos seguirà vigent dins nosaltres... Però avui no és un dia per mostrar-nos trists pel que pugui passar en el futur, sinó que es tracta de tancar una etapa que, d’una manera o d’una altra, ens haurà marcat. Per tant, volem donar les gràcies.

En primer lloc, volem donar les gràcies a tot el professorat que ens ha cuidat, ensenyat i ajudat a superar aquesta etapa. Ens han ensenyat a fer ciència i a dubtar d’ella amb els autors de filosofia, a conèixer els autors més recents de la literatura catalana i castellana, a saber escriure i pronunciar l’anglès, a aprendre com funciona la ment humana, com funciona la natura, com funciona un ordinador, com funciona la música... amb les optatives, hem intentat aprendre a integrar a matemàtiques, a conèixer els monarques d’Espanya, com funciona l'economia, la geografia...

També volem donar les gràcies a les nostres famílies per aguantar-nos amb l’estrès i els nirvis que hem tengut la majoria de nosaltres aquest any i per suportar el mal humor en què estàvem constantment. A més, han significat un suport molt important durant tota la nostra vida educativa, ja que ens han animat quan alguna cosa no ens anava bé, ens han aconsellat, ens han aguantat, ens han comprès... en definitiva, és també gràcies a ells que estam avui aquí tots: mares, pares, padrins, germans, germanes, cosins, oncles... tots heu estat part fonamental d’aquest procés.

Aquest curs, ha estat especialment difícil, ja que a més de la duresa que suposa segon de batxillerat, teníem una pressió afegida que és la selectivitat. Els professors ens han preparat per a aquesta prova, ens han preparat tant que s’ha repetit la paraula ‘’selectivitat’’ un total de 737 vegades durant aquest curs (sí, hem comptat les vegades que ho heu dit), sense comptar l’home de Palma a què es referia Jeroni en les classes de química. Però un cop hem passat la prova, ara toca centrar-se en el futur.

Aquest futur és incert, la majoria saben a què volen dedicar-se durant la seva vida, mentre que d’altres segueixen sense saber quin camí escollir. No sabem on acabarem cada un de nosaltres, però el que sí podem dir, és que el futur està en les nostres mans. Som les noves generacions que tenen com a herència un món problemàtic que encara ha de combatre molts de conflictes. Potser alguns de nosaltres trobi cures de malalties, descobreixi vida més enllà de la Terra o esdevengui president dels Estats Units. Som una generació de canvi, de progrés, de millora i, facem el que facem, tots som molt grans.

Així doncs, tancam el discurs de fi de curs amb un missatge optimista, batxillerat només és l’inici del nostre futur, el qual dependrà de tots nosaltres que millori o empitjori. Alguns duen 6 anys aquí, mentre que d’altres en duen 2, però tots haurem format part de la història i de la família de l’IES Felanitx. Així que repetim que donam gràcies a tothom que forma part d’aquest institut, sobre el qual hem escrit una pàgina de la seva història. Gràcies a tothom i gràcies per escoltar-nos.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'