Passa al contingut principal

Simulacre d'evacuació del centre

I SI EL FOC HAGUÉS ESTAT REAL?

Dimarts dia 12 de novembre, a les 11.15h un foc fictici es va iniciar a l'aula d'informàtica linux per un curtcircuit.  Es va procedir a evacuar el centre segons el protocol. 
De la posterior avaluació es desprèn que es varen cometre una sèrie d'errors:

1- En primer lloc, es va iniciar l'evacuació del centre quan va sonar l'alarma del detector de fum, sense que ningú no en donàs l'ordre. Se sabia que hi hauria un simulacre i automàticament es va procedir a abandonar el centre. (Durant el curs el detector de fum sona algunes vegades quan es fan experiments als laboratoris i ningú no es mou. Els conserges i el directiu de guàrdia comproven que no hi ha risc.)
-La consergeria no va tenir opció a fer un intent d'apagar el foc. Tothom ja sortia.
-Els professors de guàrdia també varen iniciar el protocol abans d'hora.
-El director va donar l'ordre d'evacuació sense tenir constància que era necessari (ni directius ni conserges havien comprovat la magnitud del sinistre), ja que tothom sortia.
-Quan varen sonar els cinc tons d'evacuació, la majoria de persones del centre ja eren a les pistes.
-No s'havien desbloquejat les portes d'emergència, la qual cosa no es va fer fins que formalment es va donar l'ordre d'evacuació.
-No es va evacuar el bar d'alumnes. No varen sentir els cinc tons i ningú no va anar a comprovar si hi eren o no.

2- En segon lloc, el recompte de persones a les pistes va ser caòtic pel desordre en la disposició dels grups i per la relaxació en la comunicació entre professors i professors de guàrdia. Hi va haver confusió respecte a dos grups.

3- En tercer lloc, l'operador de l'112 només va avisar la policia local, però no els bombers de Felanitx, encara que això era el que s'havia acordat.

4- En quart lloc, la localització de dues persones dins l'ascensor va trigar molt de temps. No es va prestar atenció a l'alarma de l'ascensor.

5- En cinquè lloc, la policia local i protecció civil varen venir sense els equips necessaris per intervenir en situacions de fum i incendi.

6- Altres errors:
-Se'ns va oblidar la cridada a l'112 de final de simulacre.
-El plànol del centre guardat per a emergències no indica a quin grup correspon cada aula.
-Els fulls de recompte per als professors de guàrdia han de tenir un suport sòlid per poder escriure amb certa comoditat a l'exterior.
-Les llistes no eren completes.
-El grup confinat a l'aula d'informàtica va obrir la porta.
-En cas d'incendi real, la direcció del vent convertia les pistes esportives en un mal lloc de reunió perquè el foc hauria anat cap allà.

Situació no simulada. Una alumna va tenir una crisi d'asma. Protecció civil la va atendre i la infermera la va acompanyar al centre de salut.

Esperem que tot això servesqui perquè a la propera situació (fictícia o no), tot surti millor.

Font informativa: direcció del centre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'