Passa al contingut principal

Què valoren els nostres alumnes del professorat?

QUÈ VALOREN ELS NOSTRES ALUMNES DEL PROFESSORAT?

Mestre i alumne (Imatge d'internet)

Amb l'objectiu de conèixer i per tant millorar la nostra tasca docent i
prenent com a base una mostra d'uns tres-cents cinquanta alumnes de tots els nivells i ensenyaments del centre, hem elaborat una enquesta a partir de les següents qüestions: Quin aspecte valores més d'un professor o professora? Quin aspecte et desagrada més d'un professor o professora? T'agradaria ser professor o professora? i Per què?

A les respostes hem observat uns aspectes comuns a tots els nivells.Els resultats apareixeran ordenats de major a menor preferència.


Aspectes que valoren 



      Molt destacats:
  • Que expliqui bé, amb classes preparades i amb un bon coneixement de la matèria.
  • Que sigui comprensiu, que es preocupi pels alumnes i que valori el seu esforç.
  • Que faciliti l'explicació amb esquemes i altres suports.
  • Que tengui una bona relació amb els alumnes i que els respecti. 
  • Que sigui alegre, entretingut, agradable i simpàtic.
  • Que tengui una actitud positiva i es mostri motivat.
  • Que faci les classes divertides.
  • Que tengui paciència i que no s'enfadi quan no entenen alguna cosa.


    











 Altres:
  • Que tracti els alumnes amb igualtat i educació.
  • Que es faci respectar.
  • Que no mani gaire deures.
  • Que deixi temps lliure per estudiar un examen.
  • Que deixi triar la data d'examen.
  • Que accepti crítiques.
  • Que respecti les normes.



Aspectes que desagraden

     Molt destacats:

  • Que tengui poca paciència, que s'enfadi massa aviat i per tant que resulti desagradable i cridi.
  • Que sigui orgullós, estricte i massa seriós.
  • Que sigui avorrit, passiu i que s'esforci poc en la preparació de les classes.
  • Que no expliqui, que ho faci malament o massa aviat.
  • Que faci comentaris que deixin els alumnes en evidència i que no els respectin.
  • Que posi massa deures.



  • Que tengui poc interès pels alumnes i poca relació personal.
  • Que sigui injust.
       Altres:

  • Que siguin vells i que tenguin poca destresa TIC.
  • Que no controli la classe.
  • Que no valori l'esforç.
  • Que sigui com un policia.
  • Que arribi tard .
  • Que vulgui influir. 
  • Que puntuï massa baix.


Als nostres alumnes, els agradaria ser professors?


El doble dels alumnes enquestats afirmen que no els agradaria ser professors. El nivell on es dóna més aquesta tendència és a l'ESO, en canvi a Batxillerat i FP els resultats són més igualats.

Els motius més comuns amb què argumenten la resposta són de caràcter personals. Us en feim una mostra dels més notables:





      NO. MOTIUS
  • No m'agrada la feina ni els adolescents.
  • Tenc poca paciència.
  • És una professió molt dura amb massa responsabilitat.
  • Som massa nerviós per parlar en públic.
  • És una professió difícil.
  • És una feina tancada, avorrida i quieta.
  • Han d'estudiar massa.







   


SÍ. MOTIUS
  • M'agradaria ensenyar. 
  • És una feina gratificant, necessària, estable i important socialment.
  • Per mantenir l'esperit jove.
  • Per l'horari, el sou i les vacances.
  • És una feina divertida.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...