Passa al contingut principal

Concert dels alumnes de 1r de Batxiller

Dia 11 d'abril els alumnes de l'assignatura d'Anàlisi Musical de 1r de Batxillerat, ens han oferit un concert espectacular.




A més, han llegit aquest text on reivindiquen una vegada més el valor de la música en l'educació i en la vida:
És possible imaginar un món sense la música? Com serien les nostres vides sense aquest element tant lligat a l'essència humana? La música representa una part molt important de nosaltres mateixos; està demostrat que els infants esdevenen més cooperatius i més disposats a aprendre. A més, amb la música ens identificam, ens divertim, som capaços de comunicar-mos amb persones que no parlen el mateix idioma i podem expressar les nostres emocions lliurement. Potser és per això que se'ns priva tant deliberadament d'aprendre música a l'ensenyança obligatòria?
El govern que ens regeix ha demostrat la seva clara intenció a reprimir la veu del poble amb lleis tant injustes com la «Llei mordassa»... o la LOMQE. Perquè sí, ho sembli o no, aquesta llei ens priva la llibertat d'expressió.
Desenes de vagues i manifestacions s'han convocat arreu de l'Estat en contra d'alguns dels punts d'aquesta llei com les revàlides o el 3+2, però... qui ha protestat per l'estatus en que ha quedat relegada l'educació artística? Nosaltres, els alumnes de 1r de batxillerat d'anàlisi musical, hem volgut donar veu a aquesta protesta amb un acte reivindicatiu.
No ens pareix just que a partir de 2n d'ESO la música sigui una assignatura a escollir entre altres també molt importants com són una segona llengua estrangera o valors ètics. Quina societat ens espera si la joventut ha hagut de renunciar a l'aprenentatge musical per poder dedicar-se a les assignatures suposadament «més útils», com les matemàtiques o la llengua?
Esdevindrem una societat amb la ment buida, totalment sotmesa a una elit que ens dominarà com si fóssim robots, eines prescindibles d'un món que ells dirigiran, sense la capacitat de pensar per nosaltres mateixos ja que de ben petits no ens hauran inculcat els valors que aporta la música.
Nosaltres tenim la sort d'haver rebut aquesta ensenyança, i gràcies a ella avui us podem oferir aquest concert. Volem que tots vosaltres tengueu la mateixa sort, que tingueu l'educació suficient per poder obrir els ulls com hem fet nosaltres i us adoneu de l'opressió a la que estem sotmesos.
No a la LOMQE!

Aquí tenim alguns fragments del concert:

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'