Passa al contingut principal

Projectes 1r ESO





Durant el curs 15-16 els alumnes de primer d'ESO han dedicat una hora setmanal a l'elaboració de projectes, una nova metodologia que progressivament es va incorporant a molts de centres.
Els professors encarregats de dur-los a terme han estat Margalida Vidal i Maria Rigo (A, B, C), Catalina Valens i Francisca Artigues (D, E, F, G).




EXPOSICIÓ

TREBALL PER PROJECTES

Divendres dia 10 de juny, a les 18:30h., els alumnes de 1r d'ESO varen inaugurar l'exposició dels treballs que havien anat fent al llarg de tot el curs a la classe de treball per projectes.

Treball per projectes és una nova manera d'enfocar la feina a l'aula. Es basa, principalment, que els alumnes trien un tema per estudiar, fan feina per equips i, a partir d'aquí, cerquen i organitzen informació, resolen problemes, creen... Tot, per arribar a crear un producte final que pot consistir en produccions diverses: una exposició, una pel·lícula, un contacontes... Els nostres alumnes de 1r, a partir de la idea inicial i comuna d'un viatge, varen decidir fer feina sobre anar al futur (1r A), anar de creuer (1r B), anar a l'Everest (1r C), anar a Nàrnia (1r D), anar a l'Univers (1r E), anar al Món Dolç (1r F) i anar a les Maldives (1r G).

Divendres, els alumnes, que havien enviat una invitació a totes les famílies, n'havien organitzat la recepció per tal que, a més de contemplar els productes que havien fet, poguessin entendre el procés que havien seguit. Així, varen presentar l'acte. A continuació, varen projectar un muntatge de fotografies en què es podia veure el procés d'elaboració dels treballs. Després, diferents grups d'alumnes varen presentar el treball concret que havia fet cada grup. Finalment, varen convidar les famílies a veure el curtmetratge que havia elaborat 1r D i, amb una batucada, varen iniciar el camí per tal que el públic pogués visitar els diferents estands que havien muntat a l'entrada del centre.

L'experiència va resultar molt enriquidora per als alumnes: varen poder veure com les seves feines veien la llum i el públic en gaudia i se n'admirava. Però també va ser molt enriquidora per als professors i les famílies, perquè varen poder veure el procés de creixement d'una experiència lligat, indestriablement, al procés de creixement dels alumnes.
                                                         Maria Rigo





















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'