Passa al contingut principal

La roba a 4t ESO A


IMPORTÀNCIA DE LA ROBA
 a 4t ESO A
Dien Maria Grapengiesser 
Maria Rigo Mas


Amb la finalitat de conèixer més informació sobre el tipus de roba que és més utilitzada a la nostra classe, hem fet una enquesta sobre aquest tema a tots els nostres companys de classe,realitzat el 18 de gener del 2015, a continuació estan explicats els resultats.

Més de la meitat de la classe (59.3%) duen roba vaquera a un dia qualsevol de la seva vida, i en canvi, la resta (40.7%) prefereixen anar vestits més còmodes, per exemple, portant xandall.

Una altra observació que vàrem apreciar, va ser que segons les despeses de cada peça de roba comprada, la majoria (63%) gasten al voltant de 20€, una altra part de la classe (33.3%), més de 50€ i la resta (3.7%), és a dir, una persona, gasten mes o menys 10€.
Les botigues més populars a la nostra classe són, entre altres: H&M, Bershka, Pull&Bear,Mango, Zara, El Corte Inglés... (92.6%), les menys populars (3.7%) mercat i tendes de segona mà, igual que les marques com Channel, D&G, Massimo Dutti... (3.7%).


El temps necessitat durant els dies normals per decidir la roba que s’ha de combinar, és menys de 5 minuts per la majoritat dels alumnes (55.5%), després també hi ha qualcuns (37%), que empren al voltant de 10 minuts i la resta (18.5%) utilitzen més de 20 minuts. En canvi, en ocasions especials, la majoria (81.4%) utilitzen mes o menys 35 minuts i la resta (29.6%) utilitzen menys de 10 minuts.

Segons la importància del que pensen els altres segons la roba que duus, vàrem veure que a la majoria de la gent els importa poc (59.3%) o gens (37%), i només a una persona (3.7%) li importa molt l'opinió dels altres.

Finalment, la resta d’observacions que hem fet són més generals, per exemple, si prefereixen la roba d’estiu (78.8%) o d’hivern (22.2%), acolorida (81.5%) o monòtona (18.5%), amb
complements (33.4%) o no complements (66.6%).

En conclusió, podem veure que hi ha molta varietat de gustos i despeses entre els alumnes de 4tA. Com diu l’expressió, per gustos colors.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o