Passa al contingut principal

De què berenam a l'institut?


 EL BERENAR


El berenar a l'institut, tant per als professors com per als alumnes, és un tema ben important perquè ocupa principalment un dels dos esplais que esperam amb delit. El menjar naturalment no és l'únic plaer del descans perquè va acompanyat de trobades d'amics, de xerrades, de rialles... que completen els vint o quinze minuts.


Sense cap investigació prèvia ja endevinam en què consisteix  aquest àpat dels alumnes però així i tot hem fet una petita enquesta que ha servit de comprovació i d'excusa per conèixer un poc més el nostre alumnat en una de les activitats que també pertanyen a l'institut.

Els alumnes enquestats provenen de tots els nivells i no hi ha gaires respostes que permetin establir diferències segons l'edat.

La majoria dels alumnes berenen a l'institut, una sola vegada i al primer pati. De totes maneres n'hi ha un bon grup que, pel fet d'arribar tard a casa, alguns dies berenen dues vegades. La majoria, també, el duen preparat  sobretot per la mare. Així i tot  una quarta part més o menys se'l prepara personalment.


ELS ENTREPANS
Quant al tipus de berenar, hi destaca l'entrepà. Alguns pocs duen fruita o galetes.


El entrepans més freqüents són: de cuixot dolç, de cuixot i formatge i de pa amb oli tot sol. També hi surten molt excepcionalment: pa amb xocolata, crema de xocolata, confitura i formatge, sobrassada, tonyina i paté.



 Els alumnes més grans -de 4t i de batxillerat- asseguren que en ocasions porten o els agradaria portar, fruita i sucs de fruita, és a dir un berenar més saludable. 


LES LLEPOLIES

Quan es tracta de llepolies, la meitat dels alumnes enquestats en consumeixen sempre als esplais i sobretot compren al bar les anomenades "xutxes" dolces, fins al punt d'arribar a concretar quines figuretes prefereixen. Aquestes llepolies complementen el berenar duit o comprat.



EL BERENAR IDEAL

A l'hora de respondre quin seria el seu berenar ideal, si no hi hagués impediments de cap classe, hi destaquen sense cap dubte  l'entrepà de formatge i bacó  i la pizza.

Els berenars "estrella"

Alguns altres suggeriments curiosos són:
"pepito", truita de patata, ensalada, tomàtigues seques, ous amb bacó, torrada i suc de fruita, salmó amb crema de formatge, pa de poble d'Extremadura, pastís de xocolata, maduixes i cireres, espagueti carbonara,  "ensaladilla" i brownis de cannabis!

EL BAR

Aquesta informació és confirmada per una consulta al bar. Naturalment es venen més entrepans al primer pati i més llepolies al segon, i és molt, molt exagerada la preferència d'entrepans que porten bacó, amb formatge o llom. És destacable també la pressa que tenen la pizza i les canyes de xocolata.




EL BERENAR TUDAT
 
Un dels nostres interessos era també conèixer la realitat dels berenars tudats. Sortosament, molts pocs alumnes han manifestat haver-lo tirat mai. Ho atribueixen  al mal de consciència, a la responsabilitat o a la molta gana que tenen. Tan de bo que sigui així però la veritat és que més d'una vegada ens trobam pel terra o a dins les papereres entrepans just encetats.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...