Passa al contingut principal

L'habitatge a 4t ESO A

ELS DIFERENTS TIPUS DE CASES
   
Marina Obrador Obrador
Biel Fiol Rigo


Amb l'objectiu de conèixer com viuen i les principals característiques de la llar dels alumnes de 4t A, hem fet un estudi que aclareix els trets essencials de la situació estudiada.
A continuació oferim els resultats més rellevants extrets de l'enquesta realitzada entre els vint-i-set alumnes de la classe.
En primer lloc, cal ressaltar que, tot i que l'institut està ubicat a Felanitx, només el 22% dels alumnes hi viuen. Destaca que els 37% dels alumnes procedeixen de Portocolom. La resta viu en altres nuclis del municipi, com Cas Concos i S'Horta (11%, respectivament). També hi ha alumnes que procedeixen d'altres municipis: hi ha alumnes, per exemple, de Calonge i Cala d'Or (19%).
Una dada significativa és que el 89% dels alumnes viuen en un habitatge propi, mentre que només l'11% viu en un de llogat. Podem afegir que un 78% dels alumnes viuen al casc urbà mateix, mentre que el 22% viuen a fora vila. D'altra banda, un 70% de les famílies gaudeixen d'un segon habitatge, en què passen principalment els estius (50%).
En segon lloc, hem analitzat les perspectives de futur pel que fa a l'habitatge que tenen els alumnes. Podem afirmar que molts d'ells tenen expectatives de canvi. Un 85% afirma que preveu canviar-se d'habitatge en el futur, mentre que un 78% compta de canviar-se també de localitat.
En tercer lloc, hem estudiat quins són els trets més destacables dels habitatges. Quant a la mida, un 55% viu en un habitatge de més de 100m²; un 33%, en un habitatge d'entre 75 i 100m²; un 12% viu en habitatges de menys de 75m².
En aquests habitatges, hi conviuen un nombre diferent de persones. En general, predominen les famílies formades per tres o quatre membres (de tres, el 37%; de quatre, el 44,4%).
Un 85% dels alumnes assegura que posseeix una habitació pròpia. D'altra banda, només un 19% no té una zona d'estudi adequada.
En quart lloc, i pel que fa a les comoditats de què les famílies gaudeixen a casa, un 71% tenen entre dos i tres banys a casa.
Quant als electrodomèstics, tothom té gelera i rentadora. Els electrodomèstics més habituals, amb més d'un 90% de famílies que en tenen, són el microones, la conservadora i l'ordenador. A continuació, amb un 84%, hi trobam la calefacció. Altres electrodomèstics, com el rentaplats o l'assecadora, són menys habituals (aproximadament, en tenen un 65% de les famílies, respectivament).
En conclusió, podem deduir que la majoria d'alumnes de 4t tenen un bon nivell de vida respecte del tipus d'habitatge i que no presenten mancances pel que fa a cobrir les necessitats més bàsiques per a viure amb dignitat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...