Passa al contingut principal

Copien els nostres alumnes?

Veiès si copien!




Per tal d'acostar-nos un poc més a la realitat de les classes, hem volgut elaborar, aquesta vegada, un reportatge sobre un tema molt viu a les aules. Hem fet una enquesta sobre el fet de copiar. Hem presentat un qüestionari a una mostra de tres-cents alumnes de 2n, 3r, 4t d'ESO i de batxillerat .

Les conclusions, tot i saber que les respostes poden no haver estat del tot sinceres en alguns casos, ens posen en estat d'alerta i són les següents:

1. Has copiat mai? (Sí, no, de vegades)

 La majoria d'alumnes de 2n i 3r d'ESO copien de vegades. Així i tot hi ha un percentatge considerable que no ha copiat mai (11'7 % a 2n i 14 % a 3r).

En canvi la majoria d'alumnes de 4t d'ESO i de batxillerat manifesta que copien i és ben notable la davallada del percentatge dels que no copien mai (5'7 % a 4t i 2'5 % a batxillerat).

2. Què sols copiar sobretot? (Exàmens, treballs, deures)

La gran majoria de tots els nivells copien els deures.
Quant als exàmens varien els resultats: a 2n d'ESO un 21'5 %, a 3r un 7 % (!!!), a 4t un 45'7 % i a batxillerat un 48'1 % (gairebé la meitat!)

3. Quina tècnica sols utilitzar als exàmens?

En general la manera més clàssica de copiar són les conegudes "chuletas" en diversos formats (paperets ínfims a  l'estoig, al bolígraf, a una botella d'aigua, a la màniga, a les sabates...)

Una altra forma són escrits a diferents parts del cos (mà, cuixes, ungles...) i a la taula.



Molts copien també dels companys del costat.

En els casos de batxillerat, un mètode que s'ha anat imposant els darrers anys és l'ús del mòbil que s'utilitza tant a través del whatsapp com mitjançant fotografies dels apunts o del llibre de text.

4 Quin mètode més sorprenent coneixes per copiar?

Les respostes són molt variades, vegeu-ne una relació:
  • Bolígrafs especialment dissenyats per a la tasca de copiar.
  • Auriculars.
  • Micròfons.


  • Canvi d'examen.
  • Rellotge especial.  
  • Vestimenta especial per al dia de l'examen (robes transparents, sostenidors especials, colls grossos). 


  •  Apunts al mocador  amb un refredat oportú.
  • Escrits en altres llengües.
  • Papers aferrats al sostre.



  • Senyals prèviament pactats (tossir quan hi ha hagi un accent a un dictat...)
  • Robatori d'exàmens.
  • Passar un examen a fora per davall la porta i esperar que el tornin resolt.


5. A quines assignatures sols copiar més?

Les respostes dels alumnes demostren que als exàmens les assignatures més copiades són les teòriques (socials, naturals i literatura en el cas de llengües). En canvi, als deures és majoritari el fet de copiar a les assignatures més pràctiques (matemàtiques i llengües).

6. Com creus que haurien de reaccionar els professors si troben algun alumne copiant?

A ESO, la gran majoria són partidaris de suspendre l'examen on han copiat i un 20% consideren necessària una amonestació.
Quant a batxillerat, el 40% pensa que s'ha de suspendre l'avaluació, la resta és mostren a favor de donar una segona oportunitat.
A tots els cursos hi ha una minoria que proposa interrompre la copiada i permetre continuar l'examen i abaixar la nota.


HEM TROBAT LA SOLUCIÓ!!!

Volem que el nostre centre estigui a l'avantguarda dels sistemes educatius internacionals més eficients. Per això proposam   mètodes infal·libles, un de senzill i un altre de més sofisticat.



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o