Passa al contingut principal

Copien els nostres alumnes?

Veiès si copien!




Per tal d'acostar-nos un poc més a la realitat de les classes, hem volgut elaborar, aquesta vegada, un reportatge sobre un tema molt viu a les aules. Hem fet una enquesta sobre el fet de copiar. Hem presentat un qüestionari a una mostra de tres-cents alumnes de 2n, 3r, 4t d'ESO i de batxillerat .

Les conclusions, tot i saber que les respostes poden no haver estat del tot sinceres en alguns casos, ens posen en estat d'alerta i són les següents:

1. Has copiat mai? (Sí, no, de vegades)

 La majoria d'alumnes de 2n i 3r d'ESO copien de vegades. Així i tot hi ha un percentatge considerable que no ha copiat mai (11'7 % a 2n i 14 % a 3r).

En canvi la majoria d'alumnes de 4t d'ESO i de batxillerat manifesta que copien i és ben notable la davallada del percentatge dels que no copien mai (5'7 % a 4t i 2'5 % a batxillerat).

2. Què sols copiar sobretot? (Exàmens, treballs, deures)

La gran majoria de tots els nivells copien els deures.
Quant als exàmens varien els resultats: a 2n d'ESO un 21'5 %, a 3r un 7 % (!!!), a 4t un 45'7 % i a batxillerat un 48'1 % (gairebé la meitat!)

3. Quina tècnica sols utilitzar als exàmens?

En general la manera més clàssica de copiar són les conegudes "chuletas" en diversos formats (paperets ínfims a  l'estoig, al bolígraf, a una botella d'aigua, a la màniga, a les sabates...)

Una altra forma són escrits a diferents parts del cos (mà, cuixes, ungles...) i a la taula.



Molts copien també dels companys del costat.

En els casos de batxillerat, un mètode que s'ha anat imposant els darrers anys és l'ús del mòbil que s'utilitza tant a través del whatsapp com mitjançant fotografies dels apunts o del llibre de text.

4 Quin mètode més sorprenent coneixes per copiar?

Les respostes són molt variades, vegeu-ne una relació:
  • Bolígrafs especialment dissenyats per a la tasca de copiar.
  • Auriculars.
  • Micròfons.


  • Canvi d'examen.
  • Rellotge especial.  
  • Vestimenta especial per al dia de l'examen (robes transparents, sostenidors especials, colls grossos). 


  •  Apunts al mocador  amb un refredat oportú.
  • Escrits en altres llengües.
  • Papers aferrats al sostre.



  • Senyals prèviament pactats (tossir quan hi ha hagi un accent a un dictat...)
  • Robatori d'exàmens.
  • Passar un examen a fora per davall la porta i esperar que el tornin resolt.


5. A quines assignatures sols copiar més?

Les respostes dels alumnes demostren que als exàmens les assignatures més copiades són les teòriques (socials, naturals i literatura en el cas de llengües). En canvi, als deures és majoritari el fet de copiar a les assignatures més pràctiques (matemàtiques i llengües).

6. Com creus que haurien de reaccionar els professors si troben algun alumne copiant?

A ESO, la gran majoria són partidaris de suspendre l'examen on han copiat i un 20% consideren necessària una amonestació.
Quant a batxillerat, el 40% pensa que s'ha de suspendre l'avaluació, la resta és mostren a favor de donar una segona oportunitat.
A tots els cursos hi ha una minoria que proposa interrompre la copiada i permetre continuar l'examen i abaixar la nota.


HEM TROBAT LA SOLUCIÓ!!!

Volem que el nostre centre estigui a l'avantguarda dels sistemes educatius internacionals més eficients. Per això proposam   mètodes infal·libles, un de senzill i un altre de més sofisticat.



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Jubilacions de companys

Aquest mes de juny ens ha tocat dir adéu a tres companys molt estimats a l'IES Felanitx, na Laura Cantón, en Miquel Adrover i na Guillermina Margaix. El darrer dia del curs, al Claustre, els vàrem acomiadar amb unes paraules de la directora i dels companys.  Els companys del departament de Llengua Castellana i Literatura li varen adreçar unes paraules molt emotives a na Laura Cantón, fent incidència en les seves grans qualitats personals i professionals. Troben que farà molta falta al departament i, sobretot, a la biblioteca, que ella ha gestionat durant molts d'anys. Li varen donar les gràcies i li varen desitjar tot el millor per a la nova etapa que comença. Ella ens va dir unes paraules molt sàvies: ens va desitjar a tots els professors que arribem a la jubilació tan contents i tan satisfets de la feina com ho fa ella. Els companys d'en Miquel Adrover varen recordar moltes de les seves anècdotes divertides, sobretot relacionades amb la bona con...