Passa al contingut principal

La conveniència o no d'acostumar-se a llegir

Aquest és un text argumentatiu que ens ha enviat en Jaume Prohens Manresa, de 4t d'ESO A:

La conveniència o no d’acostumar-se a llegir
Reconec que segurament som el pitjor advocat per defensar l’hàbit de la lectura, perquè jo som el primer que no tenc aquest hàbit. Però que jo encara no llegeixi, no vol dir que no estigui convençut de la seva importància.
Crec que el principal problema per agafar l’hàbit de lectura avui en dia, és la quantitat de temps que tots ens passam davant els dispositius electrònics. Si tenim un moment d’oci tot d’una agafam el mòbil per enviar un missatge, en lloc de treure un llibre de la motxilla. Ens ho han posat massa fàcil als que hem nascut en l’anomenada era digital i ens costa llegir res que no sigui obligatori. Si tothom està d’acord que la versió d’una història és millor a una novel·la que a una pel·lícula, idò llegir un llibre també sempre serà millor que llegir sobre un dispositiu (i és més ecològic perquè no consumeix energia).
No hem de pensar que la lectura només serveix des del punt de vista acadèmic, perquè així tampoc aconseguirem res. Llegir també estimula el nostre cervell, ens fa pensar, coneixem històries que passen a altra gent, etc. Si hem llegit molt, podrem parlar de moltes coses i això ens ajudarà a relacionar-nos millor i amb més gent. Què ho és de trist que l’únic tema de conversació sigui si fa bon temps o els darrers resultats esportius! No us ha passat mai estar amb gent i no saber què dir? Si ens acostumam a llegir això no ens tornarà a passar mai.
S’ha de llegir, ja sigui literatura, ciència, divulgació, diaris, el que sigui però s’ha de llegir. Si sabem que la Història comença amb l’escriptura, la història de cada persona es mesurarà pel que ha aprés, que és el mateix que dir pel que ha llegit i no per la riquesa que haurà acumulat. Costa molt, però jo ho seguiré intentant.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...