Passa al contingut principal

Els alumnes de 4t practiquen l'argumentació

En Mateu Antich Sánchez, de 4t d'ESO B, argumenta a favor de la lectura i ens envia el següent text:

LLEGIR MOLA

La lectura és una afició, cosa que ja sabem, una afició en decadència, cosa que també podem deduir. Els videojocs i la necessitat d’estar connectat a les xarxes socials resta temps a la lectura, fins al punt que diem “M’espero a la pel·lícula.”
M’agrada molt llegir, em considero bon lector i em preocupa veure com a la gent la idea d llegir li resulta absurda i avorrida. El foment de la lectura i aconseguir que les noves generacions llegesquin seria un gran progrés per a la societat.
“Llegir és per a la ment el mateix que l’exercici físic és per al cos.” Va dir Joseph Addison, un conegut poeta anglès del segle XVII. I sí, així és, la lectura treballa el teu capet i et proporciona molts de beneficis. Una persona que llegeix habitualment adquireix una millor concentració (cosa bastant útil pels teus exàmens), adquireix un ampli vocabulari (una persona amb un vocabulari menys limitat tendeix a expressar-se millor) i millora la comprensió lectora (aquella persona que llegeix habitualment té més facilitats a l’hora de comprendre les coses).
“La ploma és la llengua de l’ànima” digué Miguel de Cervantes. I així com Addison tenia raó Cervantes també. Un llibre és tota la més profunda expressió de l’escriptor, ell et porta a conèixer el seu món, i tu requereixes d’imaginació per arribar-hi. Els llibres no sols et porten a convertir-te en millor estudiant, et porten a convertir-te en una persona més imaginativa, una persona més oberta de ment i cor. A la vegada la lectura resulta una via de sortida dels problemes i la solitud.
Per acabar i en conclusió, llegir no és bo, llegir és molt bo, els beneficis són bastants i l’únic punt negatiu que té és que cap història dura per a sempre. Per tanta la gent hauria de veure la lectura d’una altra manera, sobretot la joventut, que llegir mola.








MATEU ANTICH SÁNCHEZ
4ESO B

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...