Passa al contingut principal

Els alumnes de 4t practiquen l'argumentació

En Mateu Antich Sánchez, de 4t d'ESO B, argumenta a favor de la lectura i ens envia el següent text:

LLEGIR MOLA

La lectura és una afició, cosa que ja sabem, una afició en decadència, cosa que també podem deduir. Els videojocs i la necessitat d’estar connectat a les xarxes socials resta temps a la lectura, fins al punt que diem “M’espero a la pel·lícula.”
M’agrada molt llegir, em considero bon lector i em preocupa veure com a la gent la idea d llegir li resulta absurda i avorrida. El foment de la lectura i aconseguir que les noves generacions llegesquin seria un gran progrés per a la societat.
“Llegir és per a la ment el mateix que l’exercici físic és per al cos.” Va dir Joseph Addison, un conegut poeta anglès del segle XVII. I sí, així és, la lectura treballa el teu capet i et proporciona molts de beneficis. Una persona que llegeix habitualment adquireix una millor concentració (cosa bastant útil pels teus exàmens), adquireix un ampli vocabulari (una persona amb un vocabulari menys limitat tendeix a expressar-se millor) i millora la comprensió lectora (aquella persona que llegeix habitualment té més facilitats a l’hora de comprendre les coses).
“La ploma és la llengua de l’ànima” digué Miguel de Cervantes. I així com Addison tenia raó Cervantes també. Un llibre és tota la més profunda expressió de l’escriptor, ell et porta a conèixer el seu món, i tu requereixes d’imaginació per arribar-hi. Els llibres no sols et porten a convertir-te en millor estudiant, et porten a convertir-te en una persona més imaginativa, una persona més oberta de ment i cor. A la vegada la lectura resulta una via de sortida dels problemes i la solitud.
Per acabar i en conclusió, llegir no és bo, llegir és molt bo, els beneficis són bastants i l’únic punt negatiu que té és que cap història dura per a sempre. Per tanta la gent hauria de veure la lectura d’una altra manera, sobretot la joventut, que llegir mola.








MATEU ANTICH SÁNCHEZ
4ESO B

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o