Passa al contingut principal

Viatge a Berlín

VIATGE A BERLÍN 2n BATXILLERAT CURS 2013/14



Després d’un llarg matí a classe dominat pels nervis, vam aconseguir arribar a Berlín el 15 de gener sobre les 22:00h del vespre, tots cansats del llarg vol quan arribàrem ens trobàrem amb un bus que ens portaria al nostre Hostel. Dins del bus ens esperava una guia que tot just arribar al carrer del Hostel ens advertí que si vèiem moltes “senyores” per allà no ens preocupàssim, sempre hi havien estat i sempre hi serien. Això ja fa ve preguntar-nos a tots on collons ens havien portat. Però arribàrem a un carrer dominat per les obres i la guia ens assenyalà el nostre hotel. Una paret baixa que deixava entreveure un petit aparcament i més enllà una altra façana poc cuidada amb rètols ja descolorits pel pas del temps. Alguns vam tenir l’instint de partir a córrer. Però com sempre es diu, no s’ha de jutjar un llibre per la portada, ja que dins d’aquell espantós edifici s’amagava un acollidor hostal amb unes habitacions decorades amb dibuixos espectaculars. Això sí, tenir només dues dutxes i dos vàters per a unes 50 persones arriba a ser un poc caòtic.

Al matí següent ens despertàrem tots emocionats per anar a conèixer la ciutat de Berlín. Anàrem caminant direcció al Parlament on vam pujar a la cúpula d’on, si no hagués estat un dia tan boirós, hauríem tengut unes grans vistes, encara així la vista era bastant impressionant. Després ens dirigírem cap a la Porta de Brandemburg passant pel monument als jueus de l’Holocaust on vam estar gran part del temps ja que és com un laberint. Per dinar ens vam dirigir cap a la Potsdamer Platz, encara que al final vam decidir anar a l’Alexander Platz, ambdós grans centres comercials on vam tenir el plaer de tastar el menjar típic d’Alemanya: la Currywurts. Quan vam haver carregat forces vam visitar els Pergamon Museum, que impressiona de debò i tornàrem al Hostel.



Al dia següent, encara esgotats de la gran caminada de l’anterior, ens vam dirigir de bon matí al Camp de Concentració de Sachsenhausen. Pareixia que el dia acompanyava l’ambient del grup. Era un dia gris, plujós que semblava arrastrar amb les gotes d’aigua els records de les persones que, no fa tant de temps, intentaven sobreviure en aquell infern. Després del trist passeig pel passat ens dirigírem al Museu del Terror, on explicaven amb gran detall els anys de l’Holocaust. Al capvespre, cansats dels fantasmes del passat que no pareixen desaparèixer mai en aquella ciutat, ens vam dirigir al barri jueu, un barri encantador ple de petits comerços i restaurants on un pot passar una bona estona.

El dissabte era el darrer dia que ens quedava per gaudir de Berlín, així que vam anar al museu on es troba el famós bust de Nefertiti i després a la East Side Gallery, és a dir, a veure el mur de Berlín on artistes famosos han deixat la seva marca. La resta del dia ens el van deixar lliure, per fer el que volguéssim, o més bé per descobrir com funcionava el metro. Tot va anar bé encara que alguns se’n duguessin un espant quan el metro es va aturar de sobte perquè hi havia gent sobre les vies o per la manifestació neonazi. A part d’això, cada un va aprofitar el dia fent el que més ganes li feia i acceptant que el dia següent hauríem d’agafar un avió que ens portaria de nou a Mallorca i, així, a la realitat de segon de batxillerat.









AINA FONTANET NICOLAU 2n Batxillerat B


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...