Passa al contingut principal

Una crònica del viatge d'estudis a Madrid

Els alumnes de 2n de batxiller que cursam Història de l'art o Anàlisi musical, viatjàrem el passat 16 de març a Madrid. La intenció del viatge era enriquir-nos de la cultura que ens pot oferir la ciutat.

El viatge començà de bona matí. Tan bon punt arribàrem a la capital, ens dirigírem cap a l'hotel guiats per les professores, que amb gran habilitat, ens guiaven pel conjunt de túnels subterranis que és el metro de Madrid.
 

Arribàrem a l’hotel, deixàrem l’equipatge i ens llançàrem a l’aventura per la gran ciutat. La primera i imprescindible aturada fou provar el mític bocata de calamares.




Amb les energies recarregades, ens vàrem adreçar a l'espectacular estació d'Atocha. Després, vàrem recórrer la metròpoli amb una meteorologia que no acompanyava gaire. Vàrem visitar la Plaça Major i els magnífics barris que l'envolten.







El primer dia va finalitzar amb la visita al Museu d’art Reina Sofía, on les professores Aina i Francisca ens varen fer de guies, per poder entendre millor les obres. Fou una visita molt dinàmica i didàctica.


El segon dia començà amb el trajecte amb tren cap a l’Escorial. Quan arribàrem estava nevat i ens va fascinar veure aquell paisatge tan blanc i diferent del nostre. La visita al monestir va ser com un viatge en el temps, cap a una època feudal amb una monarquia notòriament adinerada.

L'horabaixa vàrem anar a la Puerta del Sol, molt a prop de l'hotel. Vàrem tenir temps lliure per gaudir de la immensitat de la ciutat, vàrem recórrer la Gran Vía, vàrem visitar el Palau Reial i l'Almudena...


El dia finalitzà amb un concert de jazz a la sala Clamores, una sala de festes amb una ambientació peculiar.




L'últim dia començà amb la visita al Prado, allà on els alumnes d'Història de l'art ens impressionaren amb els seus coneixements sobre les obres estudiades prèviament. Tot seguit visitàrem el parc del Retiro, i finalment, prenguérem rumb de tornada a la nostra terra.



L'experiència d'aquest viatge ha estat molt gratificant i, com he esmentat al principi, d'un gran interès cultural. La relació dins el grup i entre professors i alumnes ha estat excel·lent i crec que parl per tots dient que ens ha quedat un molt bon gust de boca d'aquest viatge.

Miquel Barceló Vidal
2n Batx B

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'