Passa al contingut principal

Viatge a Suècia

Entre el 28 de gener i el 4 de febrer vint-i-sis alumnes de 1r de batxillerat i tres professores vàrem tenir la sort de passar una setmana a Suècia, com a segona part de l’intercanvi que ja fa anys manté l’IES Felanitx amb l’institut Vasaskolan de Gävle.
Fórem molt ben rebuts el dissabte horabaixa després del llarg viatge de prop d’onze hores des de Mallorca i,  la resta del cap de setmana, vàrem estar cadascú amb les nostres respectives famílies d’acollida.
El dies feiners els passàrem a l’institut, assistint a les classes dels nostres companys d’intercanvi o fent activitats que ens tenien programades, totes molt divertides; vam ballar els típics balls folklòrics d’allà, visitàrem diferents museus, vàrem patinar sobre gel, anàrem a veure un espectacular partit d’hoquei… Els horabaixes el company d’intercanvi de cada alumne preparava activitats per fer independentment de l’institut, com sopars conjunts o horabaixes d’esquí.
El dimecres el passàrem íntegrament a Estocolm, on fórem rebuts a l’ajuntament i tinguérem temps per visitar una de les ciutats més belles d’Europa. D’aquell dia ens enduim les anècdotes més divertides, tot i que el viatge n’és ple i que, evidentment, mai no oblidarem.
El darrer dia vam exposar la presentació que havíem preparat durant les setmanes prèvies a Mallorca i el vespre assistírem al sopar i a la festa de comiat que els nostres companys suecs ens organitzaren.
El que més ens sorprengué a tots, a part que no va fer el fred que esperàvem i falta de neu, que va decebre a bastants, fou el ritme de vida que duen allà; dinars molt lleugers, sopars a les 6 de l’horabaixa…També crida l’atenció el fet que ells estiguin molt més avançats que nosaltres, en tots els sentits (no només en transports sinó també en oci, educació, oportunitats...), fet que no ens ha de fer sentir pitjors sinó amb més ànsies de millorar el nostre petit paradís.
En resum, ens enduim grans records i amistats per a tota la vida, a més d’una experiència molt enriquidora ja que vam practicar l’anglès en tot moment, que era l’objectiu principal.


Júlia Suau Oliver
Neus Viedma Font
Miquel Maimó Vidal
Alumnes de 1r de Batxillerat A




Foto de grup

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'