Passa al contingut principal

Opinió d'un alumne


 COM HAURIA DE SER UN BON DOCENT?




Consider l'educació com una de les bases més importants, sinó la més important, de les societats i del progrés de la humanitat. Per tant, per dur a terme la tasca de transmetre els coneixements que permetran construir un millor futur, el professor esdevé la peça més important.



Un bon professor hauria de, en primer lloc, ser un expert en la matèria que vol ensenyar. Ser capaç no només de transmetre els coneixements curriculars establerts sinó també pensar en l'alumne i en quina classe de persona podria esdevenir si obtingués un coneixement més global per així, produir un millor individu.



Un bon professor hauria de saber connectar amb els seus alumnes. No ha de ser percebut com un estrany sinó com un aliat dins el coneixement, donar un caràcter humà a la relació d'ensenyança per crear així un ambient confortable que faciliti la fixació del saber.



I un bon professor, també, hauria de ser capaç de posar-se dins la pell del seu alumne per entendre millor el que necessita i sent, i així millorar la seva educació. Respectar els temps de descans que el cervell necessita per treballar millor o realitzar activitats segons mètodes alternatius enfocats cap a un coneixement més global i on es pugui veure la relació dels conceptes i la seva unió amb la realitat, serien bones formes.



En resum, un bon professor hauria de ser un savi que transmeti els coneixements de forma dinàmica, humana i conscient de la realitat, i sobretot, conscient que els alumnes que forma avui seran les persones que decidiran el camí de la humanitat al futur.



Lorenzo García. 2N Batxillerat D

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o