Passa al contingut principal

Opinió d'un alumne


 COM HAURIA DE SER UN BON DOCENT?




Consider l'educació com una de les bases més importants, sinó la més important, de les societats i del progrés de la humanitat. Per tant, per dur a terme la tasca de transmetre els coneixements que permetran construir un millor futur, el professor esdevé la peça més important.



Un bon professor hauria de, en primer lloc, ser un expert en la matèria que vol ensenyar. Ser capaç no només de transmetre els coneixements curriculars establerts sinó també pensar en l'alumne i en quina classe de persona podria esdevenir si obtingués un coneixement més global per així, produir un millor individu.



Un bon professor hauria de saber connectar amb els seus alumnes. No ha de ser percebut com un estrany sinó com un aliat dins el coneixement, donar un caràcter humà a la relació d'ensenyança per crear així un ambient confortable que faciliti la fixació del saber.



I un bon professor, també, hauria de ser capaç de posar-se dins la pell del seu alumne per entendre millor el que necessita i sent, i així millorar la seva educació. Respectar els temps de descans que el cervell necessita per treballar millor o realitzar activitats segons mètodes alternatius enfocats cap a un coneixement més global i on es pugui veure la relació dels conceptes i la seva unió amb la realitat, serien bones formes.



En resum, un bon professor hauria de ser un savi que transmeti els coneixements de forma dinàmica, humana i conscient de la realitat, i sobretot, conscient que els alumnes que forma avui seran les persones que decidiran el camí de la humanitat al futur.



Lorenzo García. 2N Batxillerat D

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...