Passa al contingut principal

Informe 4t ESO C


            LES LLENGÜES

 

Amb l'objectiu d'analitzar l'ús de les diferents llengües que utilitzen els alumnes de 4 t ESO C, hem duit a terme aquest estudi. Els resultats obtinguts són els següents.
En primer lloc, hem demanat sobre l'ús de la llengua en l'àmbit quotidià. El català i el castellà estan molt igualats, tot i que el castellà supera el català per un 12,5% com a llengua prioritària. Ens hem adonat que la llengua materna de cada alumne coincideix amb la del seu pare en tots els casos, mentre que hi ha lleugeres diferències quant a la llengua de la mare. 
Dins l'àmbit familiar domina el castellà (56,25%), mentre que un 17,5% afirma utilitzar ambdues llengües indistintament. Amb els amics també predomina el castellà, tot i que un 32,5% utilitzen els dos idiomes; el català es queda reduït en un 18,75%. Un 12,5% dels alumnes preferiria educar els seus fills en la seva pròpia llengua, mentre que un 75% preferiria fer-ho en ambdues (la pròpia i la de la parella) i un 12,5% ho faria en una altra llengua.
En segon lloc, hem demanat sobre el domini lingüístic. Tothom domina tant català com castellà, i
l'anglès es queda en tercer lloc amb un 62,5%. Ens crida l'atenció que un 31,25% domini l'alemany.
Quant a les llengües que creuen que arribaran a dominar, un 6,25% diu l'àrab, un 12,5% afirma que
una altra llengua romànica i un 18,75% una llengua germànica diferent a l'anglès. Ningú creu que dominarà una llengua eslava o una oriental, i un 12,5% diu alguna diferent a les anteriors.
En tercer lloc, hem demanat sobre les preferències lingüístiques en l'oci. En la música, domina el castellà amb un 43,5%, mentre un 12,5% la prefereix en català i un 31,75% en anglès. En el cinema, també predomina el castellà amb 81,25%, mentre que un 6,25% el prefereix en anglès. Ens crida l'atenció que ningú ha marcat l'opció del català. En la televisió, el castellà s'endú el 81,25% dels vots, i el català es queda amb un 6,25%. En els llibres, un 68,75% els prefereix en castellà i un18,75% en català.
En quart lloc, hem demanat la quantitat d'assignatures que desitjarien fer en llengua estrangera. Ens ha sorprès que un 62,5% de l'alumnat prefereixi sols fer-ne una; un 12,5% prefereixen fer-ne tres i un altre 12,5%, més de tres assignatures en llengua estrangera.
En cinquè lloc, hem demanat quina creuen que hauria de ser la llengua oficial de les Illes Balears. Un 56,25% creu que català i castellà haurien de ser igual d'importants; un 6,25% creu que hauria de predominar el castellà, mentre que un 25% creu que hauria de ser el català. Ningú voldria que fos oficial sols una de les dues llengües.
En sisè lloc, hem demanat si l'enquestat canvia de llengua si algú se li dirigeix en una diferent a la pròpia. Els catalanoparlants, un 83,3% sempre o sovint canvien al castellà, mentre que un 12,5% ho fa a vegades o mai. Els castellanoparlants, un 72,72% afirmen canviar sempre o sovint al català, mentre que un 27,27% diuen fer-ho a vegades o mai.
En conclusió, el castellà està més present que el català i que qualsevol altra llengua en tots els àmbits, fet que es nota en el dia a dia.
 
Catalina González Vidal
Miquel Maimó Vidal
4t ESO C


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...