Passa al contingut principal

Company tutor


 TUTORS ENTRE IGUALS




Tot va començar quan un grup de professors del nostre centre vàrem pensar que seria molt bona idea que els alumnes de diferents nivells educatius es poguessin conèixer i relacionar-se i per tant calia : posar en marxa unes eines que possibilitassin aquest fet, començar a caminar cap al que s'anomena “escola sistèmica” i,  sobretot, fer el possible per tal que els més petits de la casa, de 1r d'ESO,  poguessin establir un contacte amb alumnes més grans i que aquests fossin per a ells un referent, una ajuda, una orientació dins una escola tan gran , nova i desconeguda.
Així, l'alumne més gran farà de tutor especial d'un alumne més petit. Tendrà la possibilitat de ser generós: estant pendent de les necessitats i preocupacions del petit . En definitiva, fer-li costat al llarg de la seva adaptació en aquest nou espai. L'alumne petit aprendrà a demanar ajuda, a deixar-se ajudar i a resoldre, amb els suggeriments del company gran, aquelles situacions difícils que li arribin.

D'aquesta manera, grans i petits tendran la possibilitat de treballar i viure uns valors d'ajuda, col·laboració, etc... tan importants perquè el món funcioni.
Per posar en marxa aquesta activitat de tutors entre iguals , divendres 18 de setembre, es va organitzar al nostre institut una MACRO-ACTIVITAT en la qual totes les parelles es varen trobar. Més de 250 alumnes al pati cercant-se entre si. Va ser emocionant i ben divertit.

Es presentaren, parlaren una estona junts i l'alumne tutor explicà al seu company quina era la seva funció. I Varen establir un sistema per anar-se trobant quan fos necessari o quan, simplement, volguessin parlar entre ells.

Des de la comissió de convivència farem el possible per intentar que aquests contactes es mantenguin al llarg del curs.
Des d'aquí, volem transmetre especialment el nostre agraïment als alumnes que han volgut ser tutors voluntaris i en general a tothom que ha col·laborat en aquesta activitat.




COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'