Passa al contingut principal

Taula rodona sobre el TIL


ANALITZANT EL TIL  13-14


Dimecres, dia 7 de maig, a vespre va tenir lloc a la Casa de Cultura, una taula rodona organitzada per la  Plataforma Felanitx per l'Educació. La taula era formada per un representant de cada un dels  centres de primària i secundària del municipi, entre els quals es trobava Nicolau Barceló,  i per  Iñaki Aicart  de l'assemblea de docents.  El moderador va ser Llorenç Espasa, un jove periodista que  va col·laborar en l'activitat.


L'activitat es va organitzar en quatre  rondes de torns de paraula. Va iniciar-se amb la intervenció d'Iñaki Aicart que va comentar les dades recollides per l'Assemblea i ADESMA,  sobre les capacitats del alumnes i la formació del professorat que han rebut i impartit respectivament  matèries en anglès. El seguiren la resta de components que varen explicar com s'havia valorat des de cada centre l'experiència del TIL, negativa en general. S'analitzà a continuació la col·laboració de la Conselleria que ha estat  nul·la en tots els casos.
Quant a les condicions que cada centre considera necessàries per a millorar la competència lingüística en anglès, destacaren dues idees: el projecte de Seccions Europees per una banda i una major presència de l'anglès a l'entorn extraescolar. Per acabar, tots els centres coincidiren a manifestar el desconcert i desànim respecte al curs vinent en què, per una banda el Til haurà d'aplicar-se a més cursos i s'haurà de començar a treballar amb la LOMCE.

La sala era plena d'espectadors, la major part dels quals eren ensenyants.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...