Passa al contingut principal

Les lectures voluntàries, de Maria Binimelis

Na Maria Binimelis Torres, de 1r de Batxillerat B, ens fa arribar aquest article que ha escrit sobre les lectures voluntàries a 1r de Batxillerat:

 
Tots els que som o hem estat alumnes sabem qui és el Quixot, hem sentit anomenar a Joanot Martorell o Ausiàs March, i fins i tot coneixem els famosos versos de “Volverán las oscuras golondrinas en tu balcón sus nidos a colgar...” de Bécquer.

Tothom té una mínima noció de literatura a causa de l’aprenentatge teòric que des de petits hem rebut, el problema és que no tots hem tengut l’oportunitat de conèixer amb més profunditat els textos i autors.

A l’institut, els departaments de Català i Castellà ofereixen un programa de lectures que permet als alumnes llegir llibres relacionats amb els temes de literatura i els autors que es presenten a classe. Aquests llibres es poden trobar a la biblioteca o al departament, sense necessitat de comprar-los. A més, tenim l’oportunitat de pujar la nostra nota llegint llibres de forma voluntària.

Aquesta proposta no només fomenta la lectura a totes les edats per tal de fer possible el descobriment dels nostres gusts, sinó que ajuda a una part de l’alumnat a enamorar-se dels llibres i de tot el que ens proporcionen tant a nivell individual com a nivell de societat.

La lectura ens facilita l’accés al coneixement cultural i històric de la nostra terra o de distints llocs del món des de temps remots fins l’actualitat. Altrament ens permet entendre diferents visions de com interpretar la vida, els sentiments, les emocions i les passions.També aporta als estudiants beneficis pel desenvolupament cognitiu. Millora la capacitat d'abstracció, la imaginació i la memòria.

Com deia Franz Kafka “un llibre ha de ser la destral que rompi el mar gelat que hi ha dins nosaltres” i això a l’IES ho saben ben bé.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...