Passa al contingut principal

Les lectures voluntàries, de Maria Binimelis

Na Maria Binimelis Torres, de 1r de Batxillerat B, ens fa arribar aquest article que ha escrit sobre les lectures voluntàries a 1r de Batxillerat:

 
Tots els que som o hem estat alumnes sabem qui és el Quixot, hem sentit anomenar a Joanot Martorell o Ausiàs March, i fins i tot coneixem els famosos versos de “Volverán las oscuras golondrinas en tu balcón sus nidos a colgar...” de Bécquer.

Tothom té una mínima noció de literatura a causa de l’aprenentatge teòric que des de petits hem rebut, el problema és que no tots hem tengut l’oportunitat de conèixer amb més profunditat els textos i autors.

A l’institut, els departaments de Català i Castellà ofereixen un programa de lectures que permet als alumnes llegir llibres relacionats amb els temes de literatura i els autors que es presenten a classe. Aquests llibres es poden trobar a la biblioteca o al departament, sense necessitat de comprar-los. A més, tenim l’oportunitat de pujar la nostra nota llegint llibres de forma voluntària.

Aquesta proposta no només fomenta la lectura a totes les edats per tal de fer possible el descobriment dels nostres gusts, sinó que ajuda a una part de l’alumnat a enamorar-se dels llibres i de tot el que ens proporcionen tant a nivell individual com a nivell de societat.

La lectura ens facilita l’accés al coneixement cultural i històric de la nostra terra o de distints llocs del món des de temps remots fins l’actualitat. Altrament ens permet entendre diferents visions de com interpretar la vida, els sentiments, les emocions i les passions.També aporta als estudiants beneficis pel desenvolupament cognitiu. Millora la capacitat d'abstracció, la imaginació i la memòria.

Com deia Franz Kafka “un llibre ha de ser la destral que rompi el mar gelat que hi ha dins nosaltres” i això a l’IES ho saben ben bé.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...