Passa al contingut principal

Activitat de llatí


MAREMÀGNUM (FÒRUM ROMÀ)




El passat divendres 8 d'abril, els alumnes de llatí de 4t d'ESO participàrem al Maremàgnum, un seguit d'activitats realitzades al Claustre de La Misericòrdia (Palma) sobre la vida a l'Antiga Roma. Nosaltres participàrem als tallers de recreació històrica, uns tallers oferts tant per alumnes com per professors dirigits a alumnes d'altres instituts. N'hi havia de temàtiques molt variades com degustació de menjars, tir de fona, de nusos, d'escriptura, de vestimenta... tots ells relacionats amb la vida quotidiana a Roma. 

L'alumnat de l'Institut de Felanitx fórem els encarregats d'oferir un taller sobre les tècniques d'endevinació que utilitzaven els antics, tant grecs com romans, per preveure el futur. Per fer-ho, a més, ens vestírem amb la roba típica de l'època, cadascú d'aquella a la qual pertanyia i segons el seu esglaó social, tot per mantenir al màxim el rigor històric. El nostre taller es dividí en quatre seccions, ja que no sols existia una única forma d'endevinar el futur. El primer grup representà el sacerdot i la pitonissa de l'Oracle de Delfos i les seves famoses profecies, el més antic dels quatre ja que era l'únic ambientat a Grècia. El següent grup s'encarregà d'oferir una demostració dels sacrificis d'animals que realitzaven els harúspexs per examinar les seves vísceres, utilitzant un conill de peluix molt ben elaborat. El tercer grup s'encarregava de demostrar com predeien el futur mitjançant cartes o la quiromància (estudiant les línies de les mans). El darrer grup fóren els àugurs que, mitjançant daus i cartes d'ocells, representaren el vol de les aus que els servia per formular els seus auguris. 
 
Fou un matí molt entretingut, ja que a part d'oferir els nostres propis tallers, poguérem també assistir a tots els altres que es realitzaven simultàniament al mateix pati de la Misericòrdia. Malauradament, el temps no acompanyà; feia molt de fred, tenint en compte que sols dúiem les fines capes de roba amb què vestien fa més de vint segles, i haguérem de recollir tot el material abans d'hora per culpa de la pluja. Tot i així, ens donà temps per deixar bocabadat a més d'un crèdul que s'empassà les nostres prediccions del seu futur, i a la premsa, que posà molta atenció a la nostra taula (alguns de nosaltres fórem entrevistats per IB3, un altres per la pàgina web del Consell de Mallorca, i sortírem fotografiats a la portada del «Diario de Mallorca» de l'endemà).

En definitiva, fou un matí molt divertit en el qual, a part de passar-ho bé, aprenguérem i ensenyàrem a altres estudiants sobre el que havíem estat estudiant darrerament. Sense cap dubte, jugar és la millor manera d'aprendre.
Miquel Maimó Vidal 4t ESO C

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Premi de Física i Química

UN GRUP D'ALUMNES I EL PROFESSOR ANTONI SALVÀ GUANYEN UN PREMI DE CIÈNCIA . Tres grups d’alumnes, actualment de 2n curs de   batxillerat de ciències i tecnologia, de l’IES Felanitx, coordinats pel professor de Física i Química Antoni Salvà i Tomàs, han aconseguit 3 premis al prestigiós concurs internacional “Ciencia en Acción”, dirigit a estudiants, professors, investigadors i divulgadors de la comunitat científica, en qualsevol de les seves disciplines. És la versió per a països de parla hispana o portuguesa, de la península ibèrica i d’Amèrica, del programa europeu “Science On Stage” present a quasi tots els països de la Comunitat Europea i Canadà. “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consell Superior d’Investigacions Científiques (SCIC), l’Institut de Ciències Matemàtiques (ICMAT), les Reials Societats Espanyoles de Física (RSEF), i de Química (RSEQ), la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM), la Societat Geològica d’Espa...