Passa al contingut principal

Premi batxillerat

Mireia Casasayas 
guanya la II edició dels premis 
“Aliments Tradicionals de les Illes Balears”



L’alumna de 1r de Batxillerat C Mireia Casasayas Suárez ha estat guardonada amb el primer premi d’aquesta segona convocatòria amb el treball “La Garrova, d’humil producte a sofisticat aliment”. L’acte de lliurament es dugué a terme a la seu de la Conselleria d’Agricultura i Pesca i fou presidit pel Conseller Gabriel Company.

Aquests premis estan destinats a reconèixer els millors treballs sobre els aliments tradicionals de les Illes. Amb aquest objectiu, l’empresa pública Serveis de Millora Agrària i Pesquera va crear els Premis Aliments Tradicionals de les Illes Balears dirigits a estudiants de primer curs de batxillerat i de cicles de formació professional de grau mitjà i superior.

El professor de l’assignatura de “Ciències per al món contemporani”, Pere Miquel Obrador, va aprofitar aquesta convocatòria que coincidia amb part del currículum de 1r de batxillerat i va organitzar l'elaboració de 5 treballs de diferent temàtica, tots ells prou interessants i que es varen presentar al concurs.


El treball de na Mireia fou elegit pel jurat per la seva originalitat i, evidentment, per la seva qualitat. És un treball de recerca que conté aspectes culturals, tècnics, científics i, fins i tot, receptes de cuina amb els diferents derivats de la garrova.



A l’acte, Mireia va destacar la necessitat de preservar el patrimoni i les nostres tradicions, remarcant que s’ha de valorar allò que ja fa temps que forma part del nostre paisatge i que, malauradament, la irrupció de les noves tecnologies i la indústria turística deixen massa vegades en un segon pla.

Per celebrar aquest premi, Mireia va elaborar una coca amb farina de garrova i la va dur a classe perquè els seus companys  en fessin una degustació.


Aquest guardó posa de manifest les ganes i l’empenta dels alumnes de Batxillerat de l’IES Felanitx. Mireia aquesta vegada ha estat la protagonista però ella mateixa insisteix en la qualitat i en l'originalitat dels treballs dels seus companys.

Enhorabona Mireia i Pere Miquel!!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'