Passa al contingut principal

Alumnes d'Art a Madrid

VIATGE A MADRID


El passat 9 de gener els alumnes d'Història de l'Art de segon de Batxillerat vàrem realitzar un viatge cultural a Madrid amb la intenció de reforçar i ampliar els nostres coneixements. Les professores que ens van acompanyar foren n'Aina Oliver i n'Elena Montero.


Així doncs el primer dia vàrem fer una breu visita per Madrid, visitant els llocs més turístics i populars de la zona, a més, vàrem visitar el famós i tradicional museu “El Prado” on vàrem poder gaudir d'obres com “El jardí de les Delícies”, “Las meninas”, “Les tres gràcies”, etc de grans pintors com Goya, Velázquez, El Greco, etc. El segon dia ens vàrem aixecar d'hora i partírem cap al municipi del Escorial on vàrem visitar el monestir de San Lorenzo i ens vàrem fer una petita idea de com vivien el rei i la reina, ja que, entre d'altres coses vàrem visitar el dormitori, la biblioteca, etc. Sense cap dubte és un lloc que et fa endinsar en una part de la història monàrquica espanyola, a més del seu valor com a obra arquitectònica. Per acabar, el darrer dia vàrem visitar el Museu Reina Sofía, un museu d'art contemporani, cosa que ens va sorprendre molt a causa de la diferent i peculiar visió de cada artista sobre allò que és art. En aquest museu gaudírem d'obres com “El Guernica” amb artistes com Miró, Picasso, Dalí, etc. A més, aquest darrer dia l'aprofitàrem per veure i per passejar pel parc del Retiro.
En conclusió, podem dir que aquesta petita expedició cultural a Madrid de 3 dies ha estat una experiència inoblidable tant per als alumnes com per al professorat. Ens ha acompanyat un temps molt favorable i hem pogut gaudir de tapes, tot a l'estil de Madrid.

Marina Piñero Adrover 2 Batx. B
Daniel Marin Biddle 2 Batx. A

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sortida de francès

 FRANÇA A LA VALL DE SÓLLER La sortida dels alumnes de francès de l'IES Felanitx i de l'IES Llucmajor a Sóller va tornar a ser tot un èxit... i aquest any n'hem celebrat la cinquena edició!! Per als estudiants va ser una gran oportunitat per aprendre francès amb gent nova i per mitjà d'activitats diferents. També per conèixer llocs per a alguns desconeguts i per a d'altres va ser l'ocasió de veure'ls amb uns altres ulls. Vàrem aprendre el significat de les paraules: AMISTAT, COMPANYONIA, TREBALL EN EQUIP, SORTIR DE LA ZONA DE SEGURETAT... Una experiència inoblidable.                        Joan Toni Obrador. 4t ESO

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l'

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o