Passa al contingut principal

Projecte Contacontes

Els alumnes de 1r i 2n d'ESO ja estan preparats per començar el primer projecte de 2017: un contacontes.
Avui dematí han tengut una sorpresa que no s'haurien esperat mai, i és que hem tengut un passacarrers pels passadissos de l'institut. Mentre els alumnes eren a classe, una colla de caparrots, xeremier i flabioler (Gonçal Ferrer i Biel Horrach) els ha anat a cercar per acompanyar-los a l'entrada del centre, on els esperaven els gegants de Felanitx.
A continuació, en Pere Coves els ha explicat que havia rebut un missatge amb una petició per a tots els alumnes de 1r i 2n d'ESO: els infants de primer de primària voldrien venir un dia a l'institut perquè ells els contassin una rondalla! Quin repte! Hauran de preparar un contacontes per a tots els nins i nines de primer de Cas Concos, de S'Horta i de Felanitx.
Per començar a introduir-los en matèria, na Llúcia de la Institució Pública Antoni M. Alcover els ha presentat les rondalles i els ha mostrat alguns exemples de representacions. 
Després, na Maria Rigo i en Biel Jover han escenificat la rondalla Un festejador, que ha estat divertidíssima i han fet esclafir tothom de rialles.
Amb tot això ja tenim il·lusió i motivació per envestir el nou projecte: un contacontes!










Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...