Passa al contingut principal

Opinió d'un alumne


 COM HAURIA DE SER UN BON DOCENT?




Consider l'educació com una de les bases més importants, sinó la més important, de les societats i del progrés de la humanitat. Per tant, per dur a terme la tasca de transmetre els coneixements que permetran construir un millor futur, el professor esdevé la peça més important.



Un bon professor hauria de, en primer lloc, ser un expert en la matèria que vol ensenyar. Ser capaç no només de transmetre els coneixements curriculars establerts sinó també pensar en l'alumne i en quina classe de persona podria esdevenir si obtingués un coneixement més global per així, produir un millor individu.



Un bon professor hauria de saber connectar amb els seus alumnes. No ha de ser percebut com un estrany sinó com un aliat dins el coneixement, donar un caràcter humà a la relació d'ensenyança per crear així un ambient confortable que faciliti la fixació del saber.



I un bon professor, també, hauria de ser capaç de posar-se dins la pell del seu alumne per entendre millor el que necessita i sent, i així millorar la seva educació. Respectar els temps de descans que el cervell necessita per treballar millor o realitzar activitats segons mètodes alternatius enfocats cap a un coneixement més global i on es pugui veure la relació dels conceptes i la seva unió amb la realitat, serien bones formes.



En resum, un bon professor hauria de ser un savi que transmeti els coneixements de forma dinàmica, humana i conscient de la realitat, i sobretot, conscient que els alumnes que forma avui seran les persones que decidiran el camí de la humanitat al futur.



Lorenzo García. 2N Batxillerat D

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...