Passa al contingut principal

Taula rodona sobre el TIL


ANALITZANT EL TIL  13-14


Dimecres, dia 7 de maig, a vespre va tenir lloc a la Casa de Cultura, una taula rodona organitzada per la  Plataforma Felanitx per l'Educació. La taula era formada per un representant de cada un dels  centres de primària i secundària del municipi, entre els quals es trobava Nicolau Barceló,  i per  Iñaki Aicart  de l'assemblea de docents.  El moderador va ser Llorenç Espasa, un jove periodista que  va col·laborar en l'activitat.


L'activitat es va organitzar en quatre  rondes de torns de paraula. Va iniciar-se amb la intervenció d'Iñaki Aicart que va comentar les dades recollides per l'Assemblea i ADESMA,  sobre les capacitats del alumnes i la formació del professorat que han rebut i impartit respectivament  matèries en anglès. El seguiren la resta de components que varen explicar com s'havia valorat des de cada centre l'experiència del TIL, negativa en general. S'analitzà a continuació la col·laboració de la Conselleria que ha estat  nul·la en tots els casos.
Quant a les condicions que cada centre considera necessàries per a millorar la competència lingüística en anglès, destacaren dues idees: el projecte de Seccions Europees per una banda i una major presència de l'anglès a l'entorn extraescolar. Per acabar, tots els centres coincidiren a manifestar el desconcert i desànim respecte al curs vinent en què, per una banda el Til haurà d'aplicar-se a més cursos i s'haurà de començar a treballar amb la LOMCE.

La sala era plena d'espectadors, la major part dels quals eren ensenyants.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...