Passa al contingut principal

Viatge a Madrid


HISTÒRIA DE L'ART EN VIU I EN DIRECTE


El passat diumenge 16 de març, una dotzena d'alumnes de 2n de Batxillerat que cursam Història de l'Art, juntament amb la nostra professora d'Art Aina Oliver i na Maria Antònia Bonet (professora de Filosofia), emprenguérem un viatge de dos dies cap a Madrid per veure en viu i en directe un bon grapat d'obres d'art que hem analitzat o hem d'estudiar a classe.


El viatge, que fa quatre anys que n'Aina Oliver organitza, ja s'ha consolidat dins l'assignatura, perquè aquesta és la manera que els alumnes d'Art puguem tenir les nostres pròpies classes pràctiques particulars, així com un alumne de ciències pot anar al laboratori. Enguany ha estat un viatge curt, però molt intens, amb l'objectiu de visitar el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia el diumenge i el Museu Nacional del Prado el dilluns i invertir la resta de temps, encara que fos poc, a conèixer els llocs emblemàtics de la ciutat com el Parc del Retiro, la Plaça Major, el Palau Reial i la Catedral de l'Almudena.


Malgrat que a l'institut disposem de pantalles digitals que dinamitzen les classes,
quan ens hem pogut impregnar de les meravelloses obres d'art i excitar el sentit de la vista ha estat, sens dubte, al llarg d'aquest viatge. No hi ha punt de comparació entre tenir el cul aferrat a les cadires verdes de l'institut i passejar per passadissos o sales immenses plenes de color, llum, realisme, surrealisme i plans que cerquen la tercera dimensió. És la màgia de sentir que formes part del propi quadre, que n'ets un element més; és el moment en què realment connectes i aprens detalls que no són fugissers, que quedaran gravats a la memòria més enllà de l'examen. Ha estat un bri d'aire fresc que ens ha donat aquest feixuc segon de batxillerat i, per això, hem fruït tant. Gràcies als que ho heu fet possible.

                      Maria del Mar Grimalt. 2n Batxillerat A

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...