Per tal d'acostar-nos un poc més a la realitat de les classes, hem volgut elaborar, aquesta vegada, un reportatge sobre un tema molt viu a les aules. Hem fet una enquesta sobre el fet de copiar. Hem presentat un qüestionari a una mostra de tres-cents alumnes de 2n, 3r, 4t d'ESO i de batxillerat .
Les conclusions, tot i saber que les respostes poden no haver estat del tot sinceres en alguns casos, ens posen en estat d'alerta i són les següents:
1. Has copiat mai? (Sí, no, de vegades)
.jpg)
En canvi la majoria d'alumnes de 4t d'ESO i de batxillerat manifesta que copien i és ben notable la davallada del percentatge dels que no copien mai (5'7 % a 4t i 2'5 % a batxillerat).
2. Què sols copiar sobretot? (Exàmens, treballs, deures)
La gran majoria de tots els nivells copien els deures.
Quant als exàmens varien els resultats: a 2n d'ESO un 21'5 %, a 3r un 7 % (!!!), a 4t un 45'7 % i a batxillerat un 48'1 % (gairebé la meitat!)
3. Quina tècnica sols utilitzar als exàmens?


Molts copien també dels companys del costat.
En els casos de batxillerat, un mètode que s'ha anat imposant els darrers anys és l'ús del mòbil que s'utilitza tant a través del whatsapp com mitjançant fotografies dels apunts o del llibre de text.
4 Quin mètode més sorprenent coneixes per copiar?
Les respostes són molt variades, vegeu-ne una relació:
Les respostes són molt variades, vegeu-ne una relació:
- Bolígrafs especialment dissenyats per a la tasca de copiar.
- Auriculars.
- Micròfons.
- Canvi d'examen.
- Rellotge especial.
- Vestimenta especial per al dia de l'examen (robes transparents, sostenidors especials, colls grossos).
- Apunts al mocador amb un refredat oportú.
- Escrits en altres llengües.
- Papers aferrats al sostre.
- Senyals prèviament pactats (tossir quan hi ha hagi un accent a un dictat...)
- Robatori d'exàmens.
- Passar un examen a fora per davall la porta i esperar que el tornin resolt.
5. A quines assignatures sols copiar més?
Les respostes dels alumnes demostren que als exàmens les assignatures més copiades són les teòriques (socials, naturals i literatura en el cas de llengües). En canvi, als deures és majoritari el fet de copiar a les assignatures més pràctiques (matemàtiques i llengües).
Les respostes dels alumnes demostren que als exàmens les assignatures més copiades són les teòriques (socials, naturals i literatura en el cas de llengües). En canvi, als deures és majoritari el fet de copiar a les assignatures més pràctiques (matemàtiques i llengües).
6. Com creus que haurien de reaccionar els professors si troben algun alumne copiant?
A ESO, la gran majoria són partidaris de suspendre l'examen on han copiat i un 20% consideren necessària una amonestació.
Quant a batxillerat, el 40% pensa que s'ha de suspendre l'avaluació, la resta és mostren a favor de donar una segona oportunitat.
A tots els cursos hi ha una minoria que proposa interrompre la copiada i permetre continuar l'examen i abaixar la nota.
A ESO, la gran majoria són partidaris de suspendre l'examen on han copiat i un 20% consideren necessària una amonestació.
Quant a batxillerat, el 40% pensa que s'ha de suspendre l'avaluació, la resta és mostren a favor de donar una segona oportunitat.
A tots els cursos hi ha una minoria que proposa interrompre la copiada i permetre continuar l'examen i abaixar la nota.
HEM TROBAT LA SOLUCIÓ!!!
Volem que el nostre centre estigui a l'avantguarda dels sistemes educatius internacionals més eficients. Per això proposam mètodes infal·libles, un de senzill i un altre de més sofisticat.
M'agrada
ResponElimina