Passa al contingut principal

Carta oberta al batle de Felanitx


ASSEMBLEA DE DOCENTS DE L’IES FELANITX

Excel·lentíssim Senyor,
 A hores d’ara, la majoria de la població del municipi ja deu saber que el passat 8 de novembre el seu vot a l’Assemblea de Batles de Mallorca va contribuir a desestimar una moció en contra del TIL. Aquesta votació havia de ser una plataforma per transmetre l’oposició de la ciutadania cap a la política lingüística del govern en l’àmbit de l’ensenyament, oposició que s’havia expressat democràticament en els plenaris municipals a través de diferents mocions.

Recordem que 37 municipis mallorquins han aprovat mocions contra el fons i/o la forma d’aquest projecte. Recordem, també, que la plenària de l’Ajuntament de Felanitx de dia 7 d’octubre va aprovar una moció sobre el TIL que instava la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats a actuar amb consens i sense precipitacions i a adoptar una planificació lingüística adaptada a l’entorn, en què es respectàs la decisió dels consells escolars i els projectes lingüístics de cada centre.
És possible que el contingut d’aquesta moció no l’obligàs a vostè a votar a favor de la redacció exacta de la moció de l’Assemblea de Batles de dia 8, però sí que consideram que l’obliga a prendre les diligències perquè no quedi en paper banyat (com ha passat fins ara). Vostè, com a batle de Felanitx i com a membre significat del partit que governa i impulsa el TIL, ha de prendre mesures urgents i visibles perquè la Conselleria adopti un model lingüístic consensuat, flexible i respectuós amb l’opinió dels centres.

En aquests moments la implantació del TIL en els centres educatius de Felanitx està provocant un cert caos i desconcert, que obstaculitza la formació dels nostres nins i joves. Dia 7 horabaixa, els col·lectius de pares i mares li ho van transmetre en una concentració. Vostè en persona es va solidaritzar de paraula amb el seu malestar. Les paraules, però, se les enduu el vent. Reaccioni immediatament. És l’hora dels fets, reals i palpables. És l’hora que vostè actuï i faci sentir l’opinió del poble que representa davant qui faci falta i on faci falta.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...