Passa al contingut principal

Simulacre d'evacuació del centre

I SI EL FOC HAGUÉS ESTAT REAL?

Dimarts dia 12 de novembre, a les 11.15h un foc fictici es va iniciar a l'aula d'informàtica linux per un curtcircuit.  Es va procedir a evacuar el centre segons el protocol. 
De la posterior avaluació es desprèn que es varen cometre una sèrie d'errors:

1- En primer lloc, es va iniciar l'evacuació del centre quan va sonar l'alarma del detector de fum, sense que ningú no en donàs l'ordre. Se sabia que hi hauria un simulacre i automàticament es va procedir a abandonar el centre. (Durant el curs el detector de fum sona algunes vegades quan es fan experiments als laboratoris i ningú no es mou. Els conserges i el directiu de guàrdia comproven que no hi ha risc.)
-La consergeria no va tenir opció a fer un intent d'apagar el foc. Tothom ja sortia.
-Els professors de guàrdia també varen iniciar el protocol abans d'hora.
-El director va donar l'ordre d'evacuació sense tenir constància que era necessari (ni directius ni conserges havien comprovat la magnitud del sinistre), ja que tothom sortia.
-Quan varen sonar els cinc tons d'evacuació, la majoria de persones del centre ja eren a les pistes.
-No s'havien desbloquejat les portes d'emergència, la qual cosa no es va fer fins que formalment es va donar l'ordre d'evacuació.
-No es va evacuar el bar d'alumnes. No varen sentir els cinc tons i ningú no va anar a comprovar si hi eren o no.

2- En segon lloc, el recompte de persones a les pistes va ser caòtic pel desordre en la disposició dels grups i per la relaxació en la comunicació entre professors i professors de guàrdia. Hi va haver confusió respecte a dos grups.

3- En tercer lloc, l'operador de l'112 només va avisar la policia local, però no els bombers de Felanitx, encara que això era el que s'havia acordat.

4- En quart lloc, la localització de dues persones dins l'ascensor va trigar molt de temps. No es va prestar atenció a l'alarma de l'ascensor.

5- En cinquè lloc, la policia local i protecció civil varen venir sense els equips necessaris per intervenir en situacions de fum i incendi.

6- Altres errors:
-Se'ns va oblidar la cridada a l'112 de final de simulacre.
-El plànol del centre guardat per a emergències no indica a quin grup correspon cada aula.
-Els fulls de recompte per als professors de guàrdia han de tenir un suport sòlid per poder escriure amb certa comoditat a l'exterior.
-Les llistes no eren completes.
-El grup confinat a l'aula d'informàtica va obrir la porta.
-En cas d'incendi real, la direcció del vent convertia les pistes esportives en un mal lloc de reunió perquè el foc hauria anat cap allà.

Situació no simulada. Una alumna va tenir una crisi d'asma. Protecció civil la va atendre i la infermera la va acompanyar al centre de salut.

Esperem que tot això servesqui perquè a la propera situació (fictícia o no), tot surti millor.

Font informativa: direcció del centre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...