Passa al contingut principal

Ens visita Lucia Pietrelli

Na Lucia Pietrelli visita l’IES Felanitx
 
Divendres dia 15 de febrer, l’escriptora Lucia Pietrelli va visitar el nostre centre, convidada pel Departament de llengua catalana i literatura. El motiu era mantenir un col·loqui amb els alumnes de 2n de batxillerat, els quals havien llegit la seva novel·la Cadenes.

Na Lucia Pietrelli és una nova veu dins el panorama de la literatura catalana. Tot i que només té trenta-quatre anys, s’ha consolidat tant en poesia com en narrativa, gèneres en què ha anat acumulant diversos premis: el Bernat Vidal i Tomàs de poesia per Violacions (2011), el Bernat Ribas de poesia per Esquelet (2012), el de narrativa Vila de Lloseta per Nissaga (2013), el Pare Colom de narrativa per Qui ens defensarà (2014) i, finalment, el Joanot Martorell de narrativa per Cadenes (2015).
 
Un fet que crida especialment l’atenció és que l’autora és nascuda a Candelara (Itàlia), però, encara que només fa nou anys que viu als Països Catalans (dos a Barcelona, la resta a Mallorca), explica que viu, pensa i estima en català. I hi escriu.

El col·loqui fou molt profitós. Na Pietrelli va explicar als alumnes com viu el fet literari, la seva passió per escriure i, sobretot, per llegir. Els va desvetllar aspectes de Cadenes pels quals els joves mostraven interès, tot i que no en va voler explicar la seva interpretació personal, perquè defensa que, si un autor explana la seva obra als lectors, en mata totes les lectures que en poden fer, totes vàlides.

Els alumnes varen participar molt activament en el col·loqui, i li explicaren la seva experiència amb l’obra. Algunes al·lotes afirmaren, per exemple, «estam acostumats a llegir llibres per fer-ne un examen. En canvi, amb Cadenes ha estat la primera vegada que, quan arribàvem a classe, en parlàvem entre nosaltres», o «Cadenes és una obra que es pot llegir en unes hores, però recordaràs sempre haver-la llegida.»




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...