Passa al contingut principal

Viatge a Madrid


 ELS ALUMNES D'ART VIATGEN A MADRID


Com ja és tradició al nostre centre, els alumnes d’història de l’art de segon de batxillerat hem volgut gaudir d’una experiència que ens ajudàs a acostar-nos al món de l’art i els passats 15, 16 i 17 de gener visitàrem la capital espanyola. Pràcticament partírem tots els membres de la classe juntament amb dues de les nostres professores. 

Tot i que la partida va ser a les 6:30h des de l’aeroport, alguns estàvem més desperts que molts de dies a primera hora a l’institut. Aquest horari ens va permetre aprofitar al màxim el nostre primer dia per terres madrilenyes, i el més important, començar el viatge amb un berenar típic al costat de la plaça del Sol, uns bons xurros amb xocolata calenta. Ben revitalitzats, ens vàrem dirigir cap a l’hotel per instal·lar-nos i, seguidament, conèixer un dels primers punts de la nostra visita, l’anomenat ‘’Madrid dels Àustries’’, on vàrem veure llocs tan emblemàtics com el Palau Reial, l’Almudena, la Plaça Major, el parc del Retiro, etc. La nostra passejada matutina ens portà finalment a l’estació d’Atocha i a veure les famoses tortugues que hi resideixen. Ben a prop de l’estació tinguérem el plaer de poder tastar els famosos entrepans de calamars a un dels llocs de la ciutat que té fama de fer els millors.


Sense temps per badar gens, a la tarda ens esperava una sessió intensiva d’art al museu del Prado. D’aquesta visita és força difícil destacar-ne algun aspecte concret: a part de la increïble experiència que és gaudir en directe d’obres que hem vist infinitat de vegades a llibres, algun dels companys es va veure ‘’sobrepassat’’ per l’emoció de trobar-se davant obres de tal magnitud i va haver d’absentar-se uns minuts. El dia va ser llarg i intens, així que no faltaven ganes d'anar a dormir a l’hora que arribàrem a l’hotel.

Al dia següent, el tren cap al Monestir de l’Escorial ens esperava ben d’hora. Tot i que ja anàvem preparats, l’aire fred i pur de la muntanya ens va causar força impressió de camí a l’edifici. Els coneixements adquirits recentment sobre la vida d’alguns dels monarques que visqueren darrera d’aquells imponents murs, van fer que la visita fos viscuda amb més intensitat, fins al punt que alguns van sentir certes presències estranyes… Després d’un bon dinar, tornàrem cap a la ciutat, on dividírem el grup: per una banda uns visitaren Gran Vía i aprofitaren per fer unes compres; d’altres férem un intent fallit per visitar una exposició de Kandinsky, que acabà amb una segona visita ‘’expres’’ al Prado. Al vespre, les anècdotes entre habitacions no varen faltar, però aquests detalls els reservarem per als que hi estam implicats.

Al dematí del darrer i tercer dia, ja amb cert sentiment de malenconia, desocupàrem les habitacions i deixàrem tot ben preparat per partir cap a l’aeroport després del que seria el nostre darrer punt de l’itinerari, el museu Reina Sofía. Amb un aire més modern que el Prado, hi poguérem veure obres d’estils més moderns com són el cubisme i el surrealisme a través de figures clau com Picasso i Dalí. Després d’una tornada tranquil·la, acomiadaments, fins ben aviat, i retrobades a l’aeroport de Mallorca.

Una experiència fantàstica, records que no es perdran, rialles i més rialles...Madrid ens ha deixat el regust d’una ciutat molt viva i variada, on hi ha alternatives per a tots els gustos, mil i una coses a fer i gent que val la pena conèixer, però, sobretot, ganes de tornar-hi. 



Joana Ferreira Aguilera. 2n Batxillerat

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...