Passa al contingut principal

Informe 4t ESO C


            LES LLENGÜES

 

Amb l'objectiu d'analitzar l'ús de les diferents llengües que utilitzen els alumnes de 4 t ESO C, hem duit a terme aquest estudi. Els resultats obtinguts són els següents.
En primer lloc, hem demanat sobre l'ús de la llengua en l'àmbit quotidià. El català i el castellà estan molt igualats, tot i que el castellà supera el català per un 12,5% com a llengua prioritària. Ens hem adonat que la llengua materna de cada alumne coincideix amb la del seu pare en tots els casos, mentre que hi ha lleugeres diferències quant a la llengua de la mare. 
Dins l'àmbit familiar domina el castellà (56,25%), mentre que un 17,5% afirma utilitzar ambdues llengües indistintament. Amb els amics també predomina el castellà, tot i que un 32,5% utilitzen els dos idiomes; el català es queda reduït en un 18,75%. Un 12,5% dels alumnes preferiria educar els seus fills en la seva pròpia llengua, mentre que un 75% preferiria fer-ho en ambdues (la pròpia i la de la parella) i un 12,5% ho faria en una altra llengua.
En segon lloc, hem demanat sobre el domini lingüístic. Tothom domina tant català com castellà, i
l'anglès es queda en tercer lloc amb un 62,5%. Ens crida l'atenció que un 31,25% domini l'alemany.
Quant a les llengües que creuen que arribaran a dominar, un 6,25% diu l'àrab, un 12,5% afirma que
una altra llengua romànica i un 18,75% una llengua germànica diferent a l'anglès. Ningú creu que dominarà una llengua eslava o una oriental, i un 12,5% diu alguna diferent a les anteriors.
En tercer lloc, hem demanat sobre les preferències lingüístiques en l'oci. En la música, domina el castellà amb un 43,5%, mentre un 12,5% la prefereix en català i un 31,75% en anglès. En el cinema, també predomina el castellà amb 81,25%, mentre que un 6,25% el prefereix en anglès. Ens crida l'atenció que ningú ha marcat l'opció del català. En la televisió, el castellà s'endú el 81,25% dels vots, i el català es queda amb un 6,25%. En els llibres, un 68,75% els prefereix en castellà i un18,75% en català.
En quart lloc, hem demanat la quantitat d'assignatures que desitjarien fer en llengua estrangera. Ens ha sorprès que un 62,5% de l'alumnat prefereixi sols fer-ne una; un 12,5% prefereixen fer-ne tres i un altre 12,5%, més de tres assignatures en llengua estrangera.
En cinquè lloc, hem demanat quina creuen que hauria de ser la llengua oficial de les Illes Balears. Un 56,25% creu que català i castellà haurien de ser igual d'importants; un 6,25% creu que hauria de predominar el castellà, mentre que un 25% creu que hauria de ser el català. Ningú voldria que fos oficial sols una de les dues llengües.
En sisè lloc, hem demanat si l'enquestat canvia de llengua si algú se li dirigeix en una diferent a la pròpia. Els catalanoparlants, un 83,3% sempre o sovint canvien al castellà, mentre que un 12,5% ho fa a vegades o mai. Els castellanoparlants, un 72,72% afirmen canviar sempre o sovint al català, mentre que un 27,27% diuen fer-ho a vegades o mai.
En conclusió, el castellà està més present que el català i que qualsevol altra llengua en tots els àmbits, fet que es nota en el dia a dia.
 
Catalina González Vidal
Miquel Maimó Vidal
4t ESO C


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...