Passa al contingut principal

PALIC 2014-2015

EL GRUP DE PALIC D'AQUEST CURS




Per ara, un grup de set alumnes de 1r i 2n d'ESO, Elena, Dounia, Hadassa, Fouad, Josué, José Daniel i Zakhar. constitueixen l'anomenat PALIC, el programa d'acolliment lingüístic. Assisteixen a 8  classes setmanals de català  i a 3 de castellà.
La majoria són nous al centre, encara que alguns ja s'havien incorporat durant el curs passat , per les seves condicions però, encara assisteixen al curs d'acollida.
La procedència dels alumnes és diversa: dos cubans, una cordovesa, un rus, dos magrebís i una alemanya.
Segurament durant aquests mesos se n'aniran afegint. També pot ser que vagin incorporant-se al curs de referència progressivament.
Hem parlat amb ells sobre com es troben al centre i a Mallorca. La majoria de  les seves famílies han vengut per motius de feina. Així i tot el clima també hi ha intervingut en alguns casos.   Quant a l'institut, tots declaren trobar-s'hi molt bé, més bé que en el seu lloc d'origen.  Enyoren els companys però unànimement prefereixen el nostre institut, ara el seu, per davant el que tenien.  
Els motius que n'expliquen són les classes, el pati, tan gran, el bar i sobretot  els professors. Insisteixen en aquest cas a destacar l'actitud que tenen amb ells: són més simpàtics, més propers, menys durs.
Tot això amb unes paraules encara molt maldestres que  no dubtam que amb poc temps  milloraran.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...