Passa al contingut principal

Dia de Sant Valentí



VENDA DE FLORS I CORS



Alguns alumnes del centre varen aprofitar el dia de Sant Valentí per posar a la venda productes elaborats seus com flors i galetes dolces en forma de cor per aconseguir alguns doblers per al viatge d'estudis (4t d'ESO) o revertir-los en la seva pròpia producció (Jardineria i floristeria). A continuació, un alumne d'aquest cicle n'explica l'experiència.

CAMPANYA DE SANT VALENTÍ 2014

El grup de segon de Jardineria i Floristeria vam decidir dur endavant la campanya de Sant Valentí amb la venda de roses com ja és tradició a l'Institut. Cal tenir en compte que per als floristes professionals, aquesta és una data important pel que fa al volum de feina i ingressos a principis d'any. Aquesta activitat entra en el temari perquè hem d'aprendre a organitzar treballs específics per a aquestes ocasions i, a la vegada, divertir-nos i fer que els alumnes “clients” també es diverteixin amb motiu d'aquesta celebració.

El mestre ens va fer planificar totes les tasques amb unes setmanes d'antelació: pensar en quins podrien ser els productes a vendre, com determinar-ne els preus, com organitzar la feina i com encarregar la comanda de materials. També vam fer uns assajos dels possibles productes a vendre i de les maneres d'exposar i oferir els nostres treballs. Teníem pensat d'elaborar unes bosses ben "xules" amb pètals de rosa per a què els compradors poguessin muntar un escenari ben romàntic i apassionat com a regal per a l'ésser estimat. Finalment, ens vam decantar per unes roses individuals ben treballades i uns rams de mà senzills amb roses com a flor principal.


Se'ns va encomanar que realitzàssim la preparació de les roses davant el públic (enlloc de treballar al taller) i això no és fàcil. Per a tenir-ho tot enllestit, abans de l'allau d'alumnes àvids d'adquirir una flor per a regalar, havíem de tenir una carretada de materials en el punt de venda que havíem arreglat: roses condicionades, fulles d'acompanyament, embolcalls, etiquetes, caixa enregistradora i totes les eines necessàries i ben esmolades. A la paradeta que vam muntar vam decidir fer treball en cadena i, tot i que va costar trobar el ritme adequat, vam aconseguir treballar de forma ordenada i eficaç.

Els “clients” semblaven molt contents amb la seva adquisició i és que les roses estaven molt bé i a bon preu. Tots sabem que regalar una rosa expressa bons sentiments. La majoria dels compradors van ser els alumnes més joves. Hi havia parelles que es regalaven mútuament una rosa i també grups de nines que se les regalaven entre ells entre rialles i complicitats. Alguns demanaven que féssim de repartidors duent el regal a les aules, però no els van deixar per no interrompre les classes; així i tot, va anar molt bé ja què alguns es van haver d'espavilar i treure's l'empegueïment de damunt!

Ens quedam amb una bona sensació al comprovar la bona rebuda de la nostra feina per part de tots els alumnes i alguns professors.

Ignasi, Joan, Llorenç i Manel.
2n del CFGM de Jardineria i floristeria
IES Felanitx














Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Plaques solars

LES PLAQUES SOLARS A l'IES Felanitx s'han instal·lat plaques solars. La petició es va fer al govern fa prop de 15 anys i la DGIE ( Direcció general d'indústria i energia) la va treure a concurs públic. Com que l'IES Felanitx fa molt temps que n'havia sol·licitat la instal·lació i també reuneix les condicions adients, ara li ha estat concedida. El conjunt consta de 86 plaques de 20 quilowatts i a final de febrer d'aquest any s'espera que estaran en funcionament. Totes les plaques estan col·locades a un dels terrats de l'institut, ara només caldrà connectar-ne el cablejat. L'energia que es produirà serà per a l'autoconsum i l'excedent es podrà vendre.  Això donarà uns ingressos econòmics a l'IES Felanitx. En el dBalears del 10 d'agost del 2008 podíem llegir la següent informació: El Govern de les Illes Balears llogarà les cobertes, és a dir els terrats o les teulades, de centres educatius a e...