Passa al contingut principal

Viatge a Berlín

VIATGE A BERLÍN 2n BATXILLERAT CURS 2013/14



Després d’un llarg matí a classe dominat pels nervis, vam aconseguir arribar a Berlín el 15 de gener sobre les 22:00h del vespre, tots cansats del llarg vol quan arribàrem ens trobàrem amb un bus que ens portaria al nostre Hostel. Dins del bus ens esperava una guia que tot just arribar al carrer del Hostel ens advertí que si vèiem moltes “senyores” per allà no ens preocupàssim, sempre hi havien estat i sempre hi serien. Això ja fa ve preguntar-nos a tots on collons ens havien portat. Però arribàrem a un carrer dominat per les obres i la guia ens assenyalà el nostre hotel. Una paret baixa que deixava entreveure un petit aparcament i més enllà una altra façana poc cuidada amb rètols ja descolorits pel pas del temps. Alguns vam tenir l’instint de partir a córrer. Però com sempre es diu, no s’ha de jutjar un llibre per la portada, ja que dins d’aquell espantós edifici s’amagava un acollidor hostal amb unes habitacions decorades amb dibuixos espectaculars. Això sí, tenir només dues dutxes i dos vàters per a unes 50 persones arriba a ser un poc caòtic.

Al matí següent ens despertàrem tots emocionats per anar a conèixer la ciutat de Berlín. Anàrem caminant direcció al Parlament on vam pujar a la cúpula d’on, si no hagués estat un dia tan boirós, hauríem tengut unes grans vistes, encara així la vista era bastant impressionant. Després ens dirigírem cap a la Porta de Brandemburg passant pel monument als jueus de l’Holocaust on vam estar gran part del temps ja que és com un laberint. Per dinar ens vam dirigir cap a la Potsdamer Platz, encara que al final vam decidir anar a l’Alexander Platz, ambdós grans centres comercials on vam tenir el plaer de tastar el menjar típic d’Alemanya: la Currywurts. Quan vam haver carregat forces vam visitar els Pergamon Museum, que impressiona de debò i tornàrem al Hostel.



Al dia següent, encara esgotats de la gran caminada de l’anterior, ens vam dirigir de bon matí al Camp de Concentració de Sachsenhausen. Pareixia que el dia acompanyava l’ambient del grup. Era un dia gris, plujós que semblava arrastrar amb les gotes d’aigua els records de les persones que, no fa tant de temps, intentaven sobreviure en aquell infern. Després del trist passeig pel passat ens dirigírem al Museu del Terror, on explicaven amb gran detall els anys de l’Holocaust. Al capvespre, cansats dels fantasmes del passat que no pareixen desaparèixer mai en aquella ciutat, ens vam dirigir al barri jueu, un barri encantador ple de petits comerços i restaurants on un pot passar una bona estona.

El dissabte era el darrer dia que ens quedava per gaudir de Berlín, així que vam anar al museu on es troba el famós bust de Nefertiti i després a la East Side Gallery, és a dir, a veure el mur de Berlín on artistes famosos han deixat la seva marca. La resta del dia ens el van deixar lliure, per fer el que volguéssim, o més bé per descobrir com funcionava el metro. Tot va anar bé encara que alguns se’n duguessin un espant quan el metro es va aturar de sobte perquè hi havia gent sobre les vies o per la manifestació neonazi. A part d’això, cada un va aprofitar el dia fent el que més ganes li feia i acceptant que el dia següent hauríem d’agafar un avió que ens portaria de nou a Mallorca i, així, a la realitat de segon de batxillerat.









AINA FONTANET NICOLAU 2n Batxillerat B


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...