Passa al contingut principal

Demolab 2017

Dilluns 23 d'octubre els alumnes de Física i Química de 1r Batxillerat han visitat la Universitat de les Illes Balears per participar a les activitats del Demolab.

Alumnes de Física i Química de 1r Batxillerat fent un experiment amb nitrogen líquid al Demolab.


També varen fer un experiment per calcular la temperatura més baixa que es pot assolir.
Amb l'experiment "Tenir zero és difícil"
Aquí els alumnes estan fent un experiment amb nitrogen líquid


Experimentant la frescor del nitrogen líquid.

 Un any més ha estat una bona experiència, gràcies a la UIB, que desperta la curiositat científica dels joves i els acosta al món de la investigació.
http://seras.uib.cat/demolab_demotec/


L'alumna Elisa Bernácer de 1r de Batxillerat C ens ha enviat una aportació amb les seves impressions:

El passat dilluns 23 d'octubre, els alumnes de primer de batxiller de l'assignatura de física i química anàrem d'excursió a la UIB per fer uns tallers al Demolab.

Un dels tallers era el taller "recreatiu", en el qual el principal element que s'usava era el nitrogen líquid. Amb aquest component vàrem congelar globus i llimones per veure com reaccionaven i també vàrem cuinar un gelat de xocolata i vàrem degustar unes galetes congelades. També vàrem fer explotar uns globus amb l'àcid de les llimones i vàrem veure reaccionar aigua oxigenada formant una columna d'escuma.

L'altre taller es deia "tenir el zero és difícil", en el qual s'havia de cercar el zero absolut mitjançant una sèrie de mesures amb aigua a diferents temperatures, un termòmetre i un baròmetre.

Tots els alumnes vàrem gaudir d'un dematí a la UIB en què no només vàrem fer tallers experimentals, sinó que també vàrem tenir l'oportunitat de conèixer com funciona aquesta universitat per plantejar-nos-hi el nostre futur com a possibles alumnes.


N'Elisa també ens ha fet arribar aquestes fotos:









Moltes gràcies, Elisa, per la teva col·laboració.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Memorial de Tabarka

ELS ALUMNES DE 1R D  OPINEN SOBRE  MEMORIAL DE TABARKA Tots els alumnes de 1r d'ESO han llegit, durant aquest segon trimestre que acaba, una novel·la de Ponç Pons titulada Memorial de Tabarka . En acabar-la han escrit la seva opinió i en aquesta ocasió us en publicam una mostra dels alumnes de 1r D. Ha estat molt interessant. Per a mi  és molt difícil que m'agradi un llibre perquè no m' agrada gens llegir. En tot moment hi ha hagut acció. El meu personatge preferit ha estat Enzo perquè ha estat molt divertit.(J. Viñas)   M'ha agradat ja que a mi m'agraden els llibres d'aventures, misteri i amor . La part que més m'agrada és quan tots aconsegueixen alliberar-se d'Aben Yusuf. La part que menys m'agrada és el diàleg entre els frares . El personatge que més m'agrada és Ismael perquè és un nin molt valent i aconsegueix un pare bo i valent .(A. Collado) Molt entretengut perquè a mi m'agraden molt els llibres d...

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Més de 25 anys educant

Des del blog i durant aquest curs volem donar a conèixer els components dels nostre claustre. Començarem, en aquest article, amb el professorat   experimentat i que  duu  més de 25 anys dedicats a l'ensenyament. Ens interessa descobrir les circumstàncies professionals de cada un, els canvis significatius que han viscut, els aspectes que valoren més positivament de la seva tasca i algunes de les anècdotes que els duen més records. Per això hem fet una enquesta on es recollien aquestes qüestions. Començarem referint-nos als canvis més significatius que en conjunt hi destaquen: En primer lloc i com era d'esperar hi predomina el canvi que ha suposat l' ús de les noves tecnologies a l'aula (pissarra digital, ordinadors portàtils, connexió a internet, xarxa informàtica...)  i al centre (comunicacions diverses, faltes, butlletins de notes...).  També s'hi destaquen, per una banda, l' arribada d'alumnes de 1r i 2n d'ESO , la q ual cosa...