Passa al contingut principal

Activitat de llatí


MAREMÀGNUM (FÒRUM ROMÀ)




El passat divendres 8 d'abril, els alumnes de llatí de 4t d'ESO participàrem al Maremàgnum, un seguit d'activitats realitzades al Claustre de La Misericòrdia (Palma) sobre la vida a l'Antiga Roma. Nosaltres participàrem als tallers de recreació històrica, uns tallers oferts tant per alumnes com per professors dirigits a alumnes d'altres instituts. N'hi havia de temàtiques molt variades com degustació de menjars, tir de fona, de nusos, d'escriptura, de vestimenta... tots ells relacionats amb la vida quotidiana a Roma. 

L'alumnat de l'Institut de Felanitx fórem els encarregats d'oferir un taller sobre les tècniques d'endevinació que utilitzaven els antics, tant grecs com romans, per preveure el futur. Per fer-ho, a més, ens vestírem amb la roba típica de l'època, cadascú d'aquella a la qual pertanyia i segons el seu esglaó social, tot per mantenir al màxim el rigor històric. El nostre taller es dividí en quatre seccions, ja que no sols existia una única forma d'endevinar el futur. El primer grup representà el sacerdot i la pitonissa de l'Oracle de Delfos i les seves famoses profecies, el més antic dels quatre ja que era l'únic ambientat a Grècia. El següent grup s'encarregà d'oferir una demostració dels sacrificis d'animals que realitzaven els harúspexs per examinar les seves vísceres, utilitzant un conill de peluix molt ben elaborat. El tercer grup s'encarregava de demostrar com predeien el futur mitjançant cartes o la quiromància (estudiant les línies de les mans). El darrer grup fóren els àugurs que, mitjançant daus i cartes d'ocells, representaren el vol de les aus que els servia per formular els seus auguris. 
 
Fou un matí molt entretingut, ja que a part d'oferir els nostres propis tallers, poguérem també assistir a tots els altres que es realitzaven simultàniament al mateix pati de la Misericòrdia. Malauradament, el temps no acompanyà; feia molt de fred, tenint en compte que sols dúiem les fines capes de roba amb què vestien fa més de vint segles, i haguérem de recollir tot el material abans d'hora per culpa de la pluja. Tot i així, ens donà temps per deixar bocabadat a més d'un crèdul que s'empassà les nostres prediccions del seu futur, i a la premsa, que posà molta atenció a la nostra taula (alguns de nosaltres fórem entrevistats per IB3, un altres per la pàgina web del Consell de Mallorca, i sortírem fotografiats a la portada del «Diario de Mallorca» de l'endemà).

En definitiva, fou un matí molt divertit en el qual, a part de passar-ho bé, aprenguérem i ensenyàrem a altres estudiants sobre el que havíem estat estudiant darrerament. Sense cap dubte, jugar és la millor manera d'aprendre.
Miquel Maimó Vidal 4t ESO C

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...