Passa al contingut principal

Intercanvis


INTERCANVIS 
AMB SUÈCIA I DINAMARCA

Potser alguns dels pares i mares que avui acompanyen els seus fills i filles a l'institut recordaran que a principis de l'any 93, quan eren ells els qui ocupaven els pupitres d'aquestes aules, vàrem comptar en el nostre centre amb la presència d'un grup d'estudiants americans que vingueren a Mallorca a completar la segona part d'un intercanvi que l'institut “Verge de Sant Salvador” duia a terme amb una escola de Pennsilvània, on havíem viatjat el setembre anterior.
Tenint en compte les limitacions tecnològiques d'aquells moments, per aventurar-nos en un projecte d'aquestes característiques comptàrem amb una organització externa que s'encarregà de totes les gestions. Per altra banda, a l'inici de l'intercanvi els alumnes tenien només una noció vaga i distant del company de l'altre costat de l'Atlàntic amb qui compartirien l'experiència, ja que el contacte previ, en cas d'existir, es feia només mitjançant correu ordinari o alguna cridada amb el telèfon fix.

Una generació després, és una imatge habitual dins la primera quinzena d'octubre veure circular pels passadissos del nostre centre  grups d'estudiants danesos i suecs, participants dels intercanvis que l'IES Felanitx duu a terme des de fa uns anys amb dues escoles d'aquests països nòrdics. El progrés tecnològic d'aquestes darreres dècades ha permès que la comunicació amb l'exterior s'agilitzàs de manera espectacular, la qual cosa ha contribuït a facilitar el contacte directe entre les escoles, el professorat i l'alumnat, i això ha donat un gran impuls a aquest tipus de projectes.

L'intercanvi amb Suècia, en què  participa alumnat de 1r de Batxillerat, s'inicià el curs 2004-05. A part del caire lúdic i cultural que aquesta experiència comporta, l'intercanvi té un clar objectiu didàctic, ja que l'alumnat participant duu a terme unes tasques de recerca i en presenten les conclusions al final de la seva estada. La sintonia entre la Vasaskölan de Gävle i el nostre institut, ja evident des dels inicis, ha anat augmentant amb els anys, fent que a hores d'ara sigui un projecte totalment consolidat que ja s'ha convertit en una tradició per a les dues escoles.

El “germà petit”, tant per l'edat de l'alumnat participant com pels anys que fa que es duu a terme, és l'intercanvi amb l'escola Hurupskole de Dinamarca, iniciat el curs escolar 2011-12 i en què prenen part els alumnes de Secció Europea de 3r d'ESO. Encara que es duen a terme algunes activitats en el centre, l'intercanvi té un enfocament més lúdic i, per això, els visitants danesos tenen ocasió de fer més sortides culturals i excursions a la natura.

En ser l'anglès la principal llengua de comunicació entre els participants, el Departament de Llengües Estrangeres és el que ha liderat aquests projectes des dels seus inicis. Tot i així, seria impossible dur-los a terme sense el suport incondicional de l'equip directiu i la implicació d'un gran nombre de departaments del centre, tant sigui col.laborant en el programa d'activitats que es realitzen durant l'estada dels visitants a la nostra illa, com formant part del professorat acompanyant quan es viatja a Suècia i Dinamarca per completar la segona part dels intercanvis.
Per altra banda, volem expressar el nostre agraïment a les famílies participants per la seva voluntat d'acollir  un adolescent d'un altre país i abocar tots els seus esforços per fer-lo sentir com a casa. Ells són una part clau perquè aquestes experiències tan enriquidores es puguin dur a terme i garantir la seva continuïtat en el futur.

Antònia Bennàssar. Departament de Llengües Estrangeres.











Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...