Passa al contingut principal

Comunicat als pares de l'assemblea de docents de l'IES Felanitx

ASSEMBLEA DE DOCENTS DE L’IES FELANITX – COMUNICAT ALS PARES 7/10/2013

 


Fa tres setmanes un gran nombre dels docents de les Illes Balears decidírem fer una vaga indefinida i no assistir a les aules. Aquesta decisió no era fruit d’una encalentida, sinó el resultat de mesos de reflexió sobre el tracte que rep el món l’educació per part del nostre govern i sobre la indiferència dels dirigents polítics cap a les nostres reclamacions formulades de manera reflexionada i repetida.

 Durant aquestes tres setmanes han ocorregut moltes coses, entre les quals una de les manifestacions més importants de la història del país a favor de les nostres reclamacions. Milers i milers de persones d’edats i d’ideologies diverses ens manifestàrem plegats per un canvi en l’educació. 


Ara bé, no ha ocorregut una cosa desitjable i necessària: els docents no hem trobat a l’altra banda un interlocutor seriós, interessat a debatre, negociar i trobar una solució consensuada als problemes de l’ensenyament. Només hem trobat un govern obstinat i tancat en les seves posicions que, acorralat per l’amplitud del suport a la vaga, s’ha limitat a perpetrar un simulacre de negociació, predestinada al fracàs pel seu immobilisme.
El govern ha fet tots els possibles per deslegitimar un moviment que parteix del poble, que reclama la participació directa de la ciutadania en la presa de decisions transcendents, que s’oposa a la imposició fonamentada en els resultats d’unes eleccions espaiades en el temps i amb programes electorals difusos o manipulables.
 
Els docents tenim el sentit de país i de servei al poble que li falta al govern. Per això ara tornam a les aules. Aquesta determinació ha estat ben reflexionada i no s’ha d’interpretar com una renúncia a les nostres reivindicacions ni com una passa enrere en la lluita.  Amb aquestes tres setmanes de paralització acadèmica hem aconseguit una fita insòlita: hem convertit l’educació en un dels centres de debat i d’interès públic. La ciutadania s’interessa pel que passa a les escoles i pren consciència que el futur del nostre país passa per aconseguir una política educativa a llarg termini, amb objectius consensuats i mitjans estables per assolir-los.
Amb l’educació en el punt de mira de la societat, no deixarem de reivindicar les nostres posicions. Trobarem mitjans per fer-nos veure i sentir. Els docents continuarem recordant que els joves tenen dret a l’educació i que aquest dret no se satisfà amb una trentena d’hores setmanals d’assistència al centre. Qui vulnera aquest dret no són els pares que no duen els seus fills al centre en senyal de protesta ni els mestres que ens declaram en vaga per fer sentir la nostra veu. Qui el vulnera és aquest govern que retalla els mitjans dels centres i acumula els alumnes en aules massificades, sense dret a un tracte mínimament individualitzat. Aquest govern que posa en perill el procés d’aprenentatge dels nostres alumnes per sotmetre’ls a un experiment d’aprenentatge de llengües. No ens faran por ni ens faran callar.
 
Aquestes tres setmanes hem vist amb una mica de frustració que l’autoritarisme amb tocs dictatorials és una estaca clavada molt endins dins la nostra terra. 

Hem intentat arrabassar-la d’arrel amb un tsunami verd i pareix que encara aguanta.


Ara tornam a les aules i serem una brusca persistent, farem una saó duradora, reblanirem la terra ben reblanida i, amb l’ajuda de tots, arrabassarem aquesta estaca per sempre més. No sentiu remor de pluja?




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Ramon Llull

L' INSTITUT COL·LABORA AL SETMANARI FELANITX El mes de novembre ha començat l'any Ramon Llull, coincident amb el setè cente n ari de la seva mort. Per aquest motiu el setmanari Felanitx ha publicat una edició especial amb una majoria d'articles sobre l'escriptor. El nostre centre hi ha col·laborat amb dos articles coordinats pel departament de català que  publicam a continuació.   ITINERARI LITERARI RAMON LLULL I LA CIUTAT DE MALLORCA El personatge Ramon Llull i la seva obra formen part especialment del curr í culum de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els alumnes d'aquests cursos aprenen amb materials i metodologies diferents la importància de Llull per a la llengua catalana i la literatura. Durant una sèrie d'anys, des del departament de català de l'IES i inicialment amb col·laboració amb el departament de ciències socials, s'ha organitzat, per a ambdós nivells, una ruta fotogràfica per Palma amb l'o...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...