Passa al contingut principal

Què valoren els nostres alumnes del professorat?

QUÈ VALOREN ELS NOSTRES ALUMNES DEL PROFESSORAT?

Mestre i alumne (Imatge d'internet)

Amb l'objectiu de conèixer i per tant millorar la nostra tasca docent i
prenent com a base una mostra d'uns tres-cents cinquanta alumnes de tots els nivells i ensenyaments del centre, hem elaborat una enquesta a partir de les següents qüestions: Quin aspecte valores més d'un professor o professora? Quin aspecte et desagrada més d'un professor o professora? T'agradaria ser professor o professora? i Per què?

A les respostes hem observat uns aspectes comuns a tots els nivells.Els resultats apareixeran ordenats de major a menor preferència.


Aspectes que valoren 



      Molt destacats:
  • Que expliqui bé, amb classes preparades i amb un bon coneixement de la matèria.
  • Que sigui comprensiu, que es preocupi pels alumnes i que valori el seu esforç.
  • Que faciliti l'explicació amb esquemes i altres suports.
  • Que tengui una bona relació amb els alumnes i que els respecti. 
  • Que sigui alegre, entretingut, agradable i simpàtic.
  • Que tengui una actitud positiva i es mostri motivat.
  • Que faci les classes divertides.
  • Que tengui paciència i que no s'enfadi quan no entenen alguna cosa.


    











 Altres:
  • Que tracti els alumnes amb igualtat i educació.
  • Que es faci respectar.
  • Que no mani gaire deures.
  • Que deixi temps lliure per estudiar un examen.
  • Que deixi triar la data d'examen.
  • Que accepti crítiques.
  • Que respecti les normes.



Aspectes que desagraden

     Molt destacats:

  • Que tengui poca paciència, que s'enfadi massa aviat i per tant que resulti desagradable i cridi.
  • Que sigui orgullós, estricte i massa seriós.
  • Que sigui avorrit, passiu i que s'esforci poc en la preparació de les classes.
  • Que no expliqui, que ho faci malament o massa aviat.
  • Que faci comentaris que deixin els alumnes en evidència i que no els respectin.
  • Que posi massa deures.



  • Que tengui poc interès pels alumnes i poca relació personal.
  • Que sigui injust.
       Altres:

  • Que siguin vells i que tenguin poca destresa TIC.
  • Que no controli la classe.
  • Que no valori l'esforç.
  • Que sigui com un policia.
  • Que arribi tard .
  • Que vulgui influir. 
  • Que puntuï massa baix.


Als nostres alumnes, els agradaria ser professors?


El doble dels alumnes enquestats afirmen que no els agradaria ser professors. El nivell on es dóna més aquesta tendència és a l'ESO, en canvi a Batxillerat i FP els resultats són més igualats.

Els motius més comuns amb què argumenten la resposta són de caràcter personals. Us en feim una mostra dels més notables:





      NO. MOTIUS
  • No m'agrada la feina ni els adolescents.
  • Tenc poca paciència.
  • És una professió molt dura amb massa responsabilitat.
  • Som massa nerviós per parlar en públic.
  • És una professió difícil.
  • És una feina tancada, avorrida i quieta.
  • Han d'estudiar massa.







   


SÍ. MOTIUS
  • M'agradaria ensenyar. 
  • És una feina gratificant, necessària, estable i important socialment.
  • Per mantenir l'esperit jove.
  • Per l'horari, el sou i les vacances.
  • És una feina divertida.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Projecte cotxe elèctric

CURSA DE COTXES ELÈCTRICS El departament de tecnologia del nostre centre no s'atura de sorprendre'ns amb activitats que tenen com a protagonistes els treballs fets pels alumnes. En aquesta ocasió els alumnes de 3r d'ESO  han hagut de construir uns cotxets elèctrics  que després han enfrontat entre si en dos tipus de curses  de velocitat: un circuit  en línia recta i una prova d'habilitat en un circuit  en ziga-zaga. A l'hora de construir els cotxets els alumnes havien de tenir en compte aquests requisits: Els cotxes han d´estar impulsats per dos motors elèctrics. Han de tenir unes d imensions màximes 30x20 cm. Han de disposar d´un comandament per fil on hi haurà els dispositius de control i les piles. Es poden utilitzar diversos materials per construir els cotxes . El cotxe ha de tenir un interruptor general ON/OFF. Han disposat de 10 classes per construir-los. Les curses s'han efectuat al hall de l...

Festa de comiat de 4t d'ESO

ELS ALUMNES DE 4t D'ESO FINALITZEN ELS ESTUDIS AMB UNA FESTA La festa va consistir en un berenar a l'entrada de l'institut i  un acte a l'auditori de Felanitx que va comptar amb una actuació musical per part d'alguns alumnes, una recopilació de fotografies dels quatre cursos d'ESO, una aportació oral de cada grup, el lliurament de diplomes per part dels tutors i un parlament final del director. APORTACIÓ DEL ALUMNES: Tot això que durant quatre o més anys hem anat construint, demà acaba i possiblement no oblidarem mai el que hem passat aquest curs perquè és el quart. Aquí s'acaba una etapa. En aquesta etapa hem fet amics que ens duraran per sempre, hem conegut persones que potser no tornarem a veure o amb qui no tornarem parlar mai més. Però no oblidarem això, en podeu estar segurs, perquè, per poc que sigui, alguna cosa hem viscut junts, per petita que sigui. Creis que hi ha algú que mai no hagi vessat unes llàgrimes amargues, obertament ...

Cerimònia de graduació dels alumnes de 2n de Batxillerat

Dia 8 de juny els alumnes que enguany han acabat 2n de Batxillerat han celebrat la seva graduació amb una gran festa a l'Institut. La directora va oferir un discurs molt emotiu i encoratjador per acomiadar els nostres alumnes Els alumnes d'Anàlisi Musical varen oferir una actuació que va ser molt aplaudida Els alumnes de 2n A amb la seva tutora, després de rebre el diploma Els alumnes de 2n A llegiren el seu discurs, molt original i amb qualque referència filosòfica Els alumnes de 2n B després de rebre el seu diploma El alumnes de 2n B llegint el seu discurs, que us transcrivim més avall Els alumnes de 2n C amb la seva tutora Els alumnes de 2n C també havien preparat un discurs, ple de records de bons moments compartits A continuació us oferim el discurs de 2n B, que ens han fet arribar: DISCURS GRADUACIÓ Volem començar aquest discurs parlant sobre un setembre del 2016. Una data que significava l’inici dels dos cursos ...